روایت «حفظ هر آنچه ارزش است»

مدیر دفتر فرهنگ عامه اصفهان گفت: هشتمین نشست تخصصی «شیوه ما مردمان» در محل موزه عصارخانه شاهی برگزار خواهد شد.

امین خیام‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ادامه برپایی سلسله نشست‌های تخصصی «شیوه ما مردمان» دفتر فرهنگ عامه اصفهان این بار «محمدرضا اولیا» استاد دانشگاه، پژوهشگر و مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان یزد در این نشست سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولیا در نشست «شیوه ما مردمان» درباره اهمیت و ضرورت حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، لزوم حفاظت از این عرصه‌ها و راهبردهایی که باید در قبال آن‌ها در پیش گرفت و اجرا کرد، سخنرانی می‌کنند.

مدیر موزه عصارخانه شاهی و دفتر فرهنگ عامه اصفهان عنوان جلسه را «حفظ هر آنچه ارزش است» خواند و تصریح کرد: در این سخنرانی تخصصی ارزش حفظ بناها، آیین‌ها و میراث تمدنی بیان خواهد شد و حاضران نیز می‌توانند در مباحث مشارکت و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: این هشتمین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی طرح «شیوه ما مردمان» است که در موزه عصارخانه شاهی در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.

خیام‌باشی با بیان اینکه اهمیت میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان بر کسی پوشیده نیست، گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی باعث حراست و حفاظت بهتر از این میراث کهن می‌شود.

وی افزود: هشتمین نشست تخصصی شیوه ما مردمان روز چهارشنبه _چهارم آبان‌ماه_ ساعت ۱۸ در محل موزه عصارخانه شاهی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی میدان نقش‌جهان، جنب ورودی بازار قیصریه، بازار قنادها، (پاساژ امین)، موزه عصارخانه شاهی مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، استان اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم میراث فرهنگی و گردشگری کشور بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که ۱۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن شامل میدان امام (ره)، کاخ‌موزه چهل‌ستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع و سه قنات به ثبت جهانی رسیده است.

روایت «حفظ هر آنچه ارزش است»

همچنین اصفهان عنوان دومین شهر جهانی صنایع‌دستی را دارد؛ از ۶۰۲ رشته صنایع‌دستی شناسایی‌شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان اصفهان است که تاکنون ۴۰ هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شده‌اند.

کد خبر 614283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.