۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
معرفی فرهنگ در حمام علیقلی آقا

حمام موزه علیقلی آقا این روزها مهمان های زیادی دارد و تلاش کرده با فراهم کردن محیطی جذاب، آنچه در توان دارد فراهم کند تا فرهنگ و آداب و رسوم شهر اصفهان را معرفی کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مدیر حمام موزه علیقلی آقا گفت: محله علیقلی آقا از قدیمی ترین محله های اصفهان محسوب می شود و جایگاه ویژه ای در معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم اصفهان در قدیم دارد.

رضا منجمی افزود: این محله با برخورداری از حمامی قدیمی که سالهاست به موزه تبدیل شده، بازارچه و مسجد علیقلی آقا، از جاذبه های گردشگری بسیار قابل توجهی برخوردار است و می تواند مکان بسیار جالبی برای بازدید گردشگران و آشنایی با بافت سنتی و قدیمی اصفهان باشد.

وی تاکید کرد: این محله قدیمی و به ویژه حمام موزه علیقلی آقا در ایام نوروز ۹۸ همچون سال های گذشته با اجرای برنامه هایی پذیرای حضور مسافران نوروزی است.

مدیر حمام علیقلی آقا تصریح کرد: از جمله این برنامه ها نمایش حمام دامادی است که هر سال در موزه برگزار شده و با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان روبرو می شود. این نمایش به یکی از رسوم دیرین مردم اصفهان می پردازد و ضمن ارائه محتوایی طنز، بخشی از فرهنگ عامه مردم را روایت می کند. این نمایش دیدنی از ۳ تا ۱۱ فروردین ماه در محل موزه برگزار می شود.

منجمی اجرای نقالی را از دیگر برنامه های نوروزی موزه علیقلی آقا دانست و اظهار کرد: استاد خوشحال پور از اساتید پیشکسوت و متخصص در زمینه نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای این برنامه را که در فضای روبروی موزه و در محیط باز برگزار می شود، بر عهده دارد. این برنامه نیز در ایام نوروز صبح ها پذیرای شهروندان و میهمانان نوروزی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تک نوازی موسیقی «نوا و بنا» بخشی دیگر از این برنامه هاست که در ایام نوروز بعد ازظهرها همزمان در موزه عصارخانه شاهی و موزه علیقلی آقا برگزار می شود. در ایام نوروز فضای موزه نیز متناسب با حال و هوای نورزوی تزئین شده و مهیای حضور گردشگران است.

کد خبر 371164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.