مواد غذایی مفید برای قلب در فصل پاییز

مصرف مواد غذایی رنگارنگ و مغذی در فصل پاییز برای قلب بسیار مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گیاهان نه تنها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند بلکه دارای مواد مغذی مانند فیتوکمیکال‌هایی هستند که خواص ضدالتهابی و کاهش‌دهنده کلسترول دارند. در ادامه به بررسی میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ مفید برای قلب در فصل پاییز می‌پردازیم:

کدو حلوایی

آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاروتنوئیدها رنگ قرمز، نارنجی و زرد به کدو حلوایی می‌دهند. بتاکاروتن، آلفاکاروتن، لوتئین و زاگزانتین همگی در این گروه از ترکیبات قرار دارند. این ترکیبات ممکن است به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند، استرس اکسیداتیو خطر بروز التهاب و چندین بیماری مزمن مانند بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت نوع دوم، بیماری‌های عصبی و بعضی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. نصف فنجان کدو حلوایی ۲۲۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تأمین می‌کند. ویتامین A دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که از بیماری قلبی محافظت می‌کند.

چغندر

چغندر به عنوان منبع طبیعی نیترات شناخته می‌شود که بدن آن را به نیتریت تبدیل می‌کند تا شریان‌های شما را سالم نگه دارد. آب چغندر می‌توان به کنترل فشار خون بالا کمک کند.

انار

اسیدالاژیک موجود در این میوه ممکن است به جلوگیری از تجمع کلسترول در شریان‌ها کمک کند. انار منبع خوبی از پتاسیم است و برای کنترل فشار خون بالا مفید است. سعی کنید از دانه‌های انار در بلغور جو، ماست، غلات و سالاد استفاده کنید.

لوبیا سبز

لوبیا و حبوبات یکی از اصلی‌ترین غذاهایی هستند که برای سلامت قلب توصیه می‌شوند. آن‌ها سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی بدون چربی اشباع هستند. لوبیا سبز همچنین منبع خوبی از فیبر و ویتامین B6 است که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین مانند کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن مفید برای سلامت قلب است. این ماده غذایی دارای اسپورامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های قوی منحصربه‌فرد است که برای اثرات مثبت بر سرطان روده بزرگ مورد بررسی قرار گرفته‌اند. سیب‌زمینی شیرین سرشار از فیبر است به این معنا که قند خون را حتی در افراد مبتلا به دیابت افزایش نمی‌دهد.

کلم بروکسل

کلم بروکسل یا کلم غنچه‌ای نوعی سبزی چلیپایی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به کاهش التهاب بدن کمک می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کلم بروکسل منبع خوبی از فیبر است و می‌تواند به کنترل قند خون و وزن کمک کند که هر دو خطر بیماری قلبی-عروقی را کاهش می‌دهند.

کد خبر 612782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.