خوراکی‌های مفید برای سلامتی چیست؟

بهترین روش برای به دست آوردن مواد مغذی بیشتر و آنتی‌اکسیدان‌های ضدبیماری، مصرف میوه‌ها و سبزیجات رنگی است؛ البته نباید افراد از مصرف گیاهان سفید دوری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که گیاهان سفید حاوی مواد مغذی سودمند و ضروری گیاهی مانند ویتامین C، ویتامین D، فیبر، پتاسیم و کلسیم است. درواقع مصرف سبزیجاتی که به صورت طبیعی سفیدرنگ است به تأمین بعضی از نیازهای ضروری بدن و در نتیجه سلامتی بیشتر کمک می‌کند.

در ادامه به بررسی بعضی از این گیاهان می‌پردازیم:

پیاز

ترکیبات ضدالتهابی موجود در پیاز به برطرف کردن مشکلات ناشی از آتریت کمک شایانی می‌کند و احتمال بروز سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

سیر

سیر نه تنها به غذا طعم بهتری می‌دهد بلکه به رویش مو، از بین رفتن آکنه و جلوگیری از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز کمک می‌کند. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در سیر نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

سیب‌زمینی

تقریباً بیشتر افراد نیاز روزانه بدن خود به پتاسیم و فیبر را تأمین نمی‌کنند. سیب‌زمینی بیشتر از هر سبزی و میوه دیگر، حاوی پتاسیم است و به اندازه دیگر میوه‌ها و سبزیجات فیبر دارد. همچنین، سیب‌زمینی حاوی ویتامین C، ویتامین B6 و منیزیم است و مقدار کمی پروتئین با کیفیت بالا نیز دارد.

قارچ

قارچ کالری بسیار کمی دارد و کلسترول، چربی و گلوتن نیز ندارد. مقادیر سدیم آن نیز پایین است، اما درعوض مقادیر زیادی سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاونین، نیاسین و ویتامین D دارد. همچنین مصرف قارچ احساس سیری طولانی‌مدت به وجود می‌آورد و می‌توان از آن برای کنترل وزن استفاده کرد.

گل کلم

گل کلم در کنار سبزیجات دیگر مانند بروکلی و بروکسل، خواص بسیار مفیدی دارد. این سبزی حاوی ترکیبات سولفور است که با سرطان مبارزه می‌کند، بافت استخوانی را تقویت می‌کند و سلامت رگ‌های خونی را نیز حفظ می‌کند.

کد خبر 612530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.