برای بهبود سلامت قلب چه اقداماتی انجام دهیم؟

به منظور بهبود سلامت قلب، لازم است مصرف چربی‌های ناسالم را محدود کنید، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، خواب کافی و باکیفیت داشته باشید، برای مدت طولانی ننشینید و در معرض دود سیگار قرار نگیرید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ورزش کردن به صورت منظم و پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک شایانی کند، اما اقدامات دیگری نیز وجود دارد که به بهبود سلامت قلب و قوی‌تر شدن آن کمک می‌کند. در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

مصرف چربی‌های سالم

لازم است افراد چربی‌ها را در رژیم غذایی خود جای دهند، اما چربی‌ها انواع مختلفی دارد و شامل چربی‌های اشباع و چربی‌های غیراشباع می‌شود. چربی‌های اشباع با افزایش سطح کلسترول بد خون و کاهش سطح کلسترول خوب عروق را مسدود می‌کند. با حذف کردن این نوع چربی در رژیم غذایی، جریان خون در سراسر بدن بهبود پیدا می‌کند و باعث بهبود سلامت قلب‌وعروق می‌شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در دهان که در ایجاد بیماری لثه نقش دارند، می‌توانند به جریان خون منتقل شوند و باعث افزایش پروتئین واکنش‌پذیر C شوند که نشانگر التهاب رگ‌های خونی است. این تغییرات ممکن است خطر بروز بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش دهد. بنابراین توصیه شده است که اگر درگیر بیماری لثه هستید، به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

خواب کافی و باکیفیت

خواب بخش مهم و اساسی را در سلامت قلب به عهده دارد. به طوری که اگر به اندازه کافی نخوابید بدون توجه به سن یا سایر عادات بهداشتی ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بیماری‌های قلبی-عروقی باشید. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابند دو برابر بیشتر از افرادی که هر شب شش تا هشت ساعت می‌خوابند در معرض سکته مغزی یا قلبی قرار دارند.

دوری از نشستن به مدت طولانی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نشستن برای مدت زمان طولانی بر کاهش سلامت جسمی تأثیر می‌گذارد. افرادی که برای ساعات طولانی در روز می‌نشینند بیشتر از دیگران در معرض بیماری‌های قلبی-عروقی و مرگ ناشی از آن قرار دارند.

دوری از سیگار کشیدن

پژوهش‌های انجام شده حاکی از این است که خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی در میان افرادی که در خانه یا محل کار در معرض دود سیگار قرار دارند حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر است. افراد غیرسیگاری که فشار خون بالا یا کلسترول خون بالا دارند در صورت قرار گرفتن در معرض دود سیگار، بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری قلبی قرار می‌گیرند زیرا مواد شیمیایی منتشر شده از دود سیگار باعث تجمع پلاک در عروق می‌شود.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 610213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.