تاثیر مصرف آجیل بر سلامت قلب چیست؟

محققان معتقدند که بادام‌زمینی، گردو و مغزهای درختی می‌توانند خطر سکته قلبی را کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به صورت مرتب آجیل‌هایی مانند بادام‌زمینی، گردو و بادام درختی مصرف می‌کنند کمتر از افرادی که هرگز آجیل نمی‌خورند در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی یا بیماری عروق کرونر قلب قرار دارند. افرادی که پنج بار یا بیشتر در طول هفته آجیل مصرف می‌کنند ۱۴ درصد کمتر در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌گیرند، خطر بروز بیماری عروق کرونر قلب نیز در میان این گروه از افراد ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گفته پژوهشگران هر ۲۸ گرم افزایش مصرف آجیل با شش درصد کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی و ۱۳ درصد کاهش خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر قلب همراه است. بنابراین توصیه شده است که در هفته بین پنج تا هفت وعده از هر نوع آجیل مصرف کنید، هر وعده آجیل می‌تواند تقریباً ۲۸ گرم باشد.

آجیل حاوی نوعی چربی سالم است که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند، بنابراین از قلب محافظت می‌کند. این ماده غذایی همچنین حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی فعال است که به نظر می‌رسد باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود و به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. علاوه بر این، آجیل باعث بهبود و ترمیم دیوار عروق می‌شود از ایجاد لخته‌های خونی که ممکن است باعث بروز حمله قلبی و مرگ شود نیز جلوگیری می‌کند.

البته توصیه می‌شود که آجیل به صورت خام مصرف شود زیرا آجیل‌های شور یا فرآوری شده تأثیر بسیار کمی بر سلامت قلب دارد. تقریباً می‌توان گفت که همه آجیل‌ها دارای مقادیر بسیار زیادی مواد معدنی و آلی هستند که برای سلامت قلب و بدن مفید است. اگرچه بعضی از آجیل‌ها مانند گردو دارای امگا -سه بیشتری هستند و تأثیر بهتری بر سلامت قلب دارند.

کد خبر 610206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.