اضطراب دوران بارداری باعث زایمان زودرس می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اضطراب دوران بارداری منجر به زایمان زودرس می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی اضطراب دوران بارداری و زایمان زودرس، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۱۹۶ زن باردار را مورد بررسی قرار دادند. در طول سه ماهه اول و سوم بارداری، محققان زنان را از لحاظ مقیاس‌های مختلف اضطراب بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اضطراب در سه ماهه سوم بارداری به شدت با زودتر به دنیا آمدن نوزادان مرتبط است، اما اضطراب عمومی در سه ماهه اول نیز خطر زایمان زودتر از حد انتظار را افزایش می‌دهد. یافته‌ها نشان می‌دهد برای پزشکان ضروری است که زنان را از نظر اضطراب عمومی در اوایل بارداری غربالگری کنند. مشخص شده است که سه ماهه دوم رایج‌ترین زمانی است که زنان بیشترین اضطراب را تجربه می‌کنند.

به گفته محققان اضطراب در مورد بارداری یک وضعیت روانی اجتماعی قوی است که ممکن است بر نتایج زایمان تأثیر بگذارد. این روزها علائم افسردگی در بسیاری از مراکز کلینیک سراسر جهان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا از عوارض افسردگی پس از زایمان برای مادران و کودکان جلوگیری شود. پژوهشگران پیش از این متوجه شده بودند که از هر چهار زن باردار یک نفر علائم اضطراب بالایی دارد و این اضطراب می‌تواند یک عامل خطر برای زایمان زودرس باشد.

کد خبر 609620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.