مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب

مصرف روغن زیتون، عرق کاسنی، روغن کنجد و چای سبز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد؛ بنابراین با انتخاب هوشمندانه مواد غذایی می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داد. رژیم غذایی سرشار از چربی، مواد قندی، نمک و کلسترول بالا در کنار بی‌تحرکی، استرس کنترل‌نشده و عصبانیت خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد. در ادامه به مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب می‌پردازیم:

روغن زیتون

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که التهابات عامل اصلی بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، سندرم متابولیک، دیابت نوع دوم، آلزایمر، آرتروز و حتی چاقی است. روغن زیتون دارای مقادیر زیادی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است و با التهاب مقابله می‌کند. بنابراین استفاده از روغن زیتون می‌توان به کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی، کمک کند.

عرق کاسنی

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مصرف عرق کاسنی می‌تواند از قلب در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت کند. همچنین، عصاره گیاه کاسنی با کاهش میزان کلسترول خون، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

روغن کنجد

روغن کنجد نیز خواص زیادی برای قلب دارد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع، برای سلامت قلب بسیار مفید است.

چای سبز

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف روزانه یک لیوان چای سبز با کاهش ۱۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است و مصرف طولانی مدت آن باعث کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی می‌شود.

کد خبر 608118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.