بررسی شرایط قلبی بیمار با طراحی هولوگرام سه‌بعدی

دو محقق ایرانی در دانشگاه مک‌گیل کانادا ابزاری را ابداع کرده‌اند که از قلب بیمار یک هولوگرام سه‌بعدی می‌سازد و اطلاعات و جزئیات دقیقی از وضعیت عروق و قلب را در اختیار جراحان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه سلامت را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

نکات مهم برای مراقبت از ریه در هوای آلوده

با سرد شدن هوا و کاهش دما، آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند و افت کیفیت هوا در این فصل از سال در بسیاری از افراد منجر به بروز مشکلات تنفسی می‌شود. تنفس در هوای آلوده با بروز مشکلات بسیاری از جمله آسم، برونشیت، ذات‌الریه و حتی بیماری‌های ریوی همراه است و به همین دلیل حفظ سلامت ریه‌ها در برابر ذرات معلق حائز اهمیت است. به گفته کارشناسان سلامت با کمک درمان‌های خانگی می‌توان از بروز بیماری‌های ریوی ناشی از آلودگی هوا به میزان زیادی پیشگیری کرد. یکی از این درمان‌های خانگی مصرف دمنوش‌های گیاهی است.

نوعی دم‌نوش گیاهی که می‌توان به راحتی و با استفاده از داروهای گیاهی خانگی تهیه، از سلامت ریه‌ها در برابر آلودگی هوا محافظت و سیستم ایمنی را تقویت کرد، ترکیبی از چند گیاه و ادویه است؛ این دم‌نوش حاوی ترکیباتی از جمله زنجبیل رنده شده، چوب دارچین، برگ ریحان، کرفس، فلفل سیاه، هل سبز و بادیان رومی یا انیسون است.

بررسی شرایط قلبی بیمار با طراحی هولوگرام سه‌بعدی

دو محقق ایرانی در دانشگاه مک‌گیل کانادا ابزاری را ابداع کرده‌اند که از قلب بیمار یک هولوگرام سه‌بعدی می‌سازد و اطلاعات و جزئیات دقیقی از وضعیت عروق و قلب را در اختیار جراحان قرار می‌دهد. این پلتفرم که هولو-ری نام دارد، مبتنی بر فناوری ابری است و براساس واقعیت ترکیبی، تصویری سه‌بعدی و همه‌جانبه به منظور آموزش، تشخیص و برنامه‌ریزی درمان برای روش‌های کم‌تهاجمی ایجاد می‌کند.

واقعیت ترکیبی نتیجه ترکیب دنیای فیزیکی با دنیای دیجیتال است. به عبارت دیگر واقعیت ترکیبی اشیای مجازی را به دنیای واقعی متصل می‌کند و کاربر را قادر به تعامل با اشیای مجازی می‌کند. واقعیت ترکیبی گاهی با دنیای واقعی شروع می‌شود که در آن، اشیای مجازی نه تنها به محیط افزوده می‌شوند بلکه کاربر می‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند.

اروپا واکسن دو ظرفیتی امیکرون را تأیید کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا استفاده از دز یادآور واکسن کرونا برای مقابله با سویه‌های امیکرون را که تا چندی پیش تحت بررسی داشت، تأیید کرد. آژانس دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرد: دز یادآور واکسن "بیوان‌تک"، ایمنی مؤثری در برابر سویه امیکرون و زیرسویه‌های آن نیز ایجاد می‌کند. خبرگزاری‌های آلمان نیز گزارش داده‌اند که کشورهای اتحادیه اروپا اکنون می‌توانند از این دز یادآور استفاده کنند و کمیسیون اتحادیه اروپا واکسن "دو ظرفیتی" تولید شده توسط شرکت‌های دارویی بیوان‌تک / فایزر را تأیید کرده است.

افزایش موارد ابتلاء به سرطان در افراد زیر ۵۰ سال

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بروز سرطان‌های زودرس که قبل از ۵۰ سالگی تشخیص داده شده است، به میزان قابل‌توجهی در سراسر دنیا افزایش یافته است. محققان به‌منظور درک این موضوع که چرا تعداد بیشتری از افراد جوان به سرطان مبتلا می‌شوند، داده‌های پزشکی گسترده‌ای را تجزیه و تحلیل کردند. آنان ابتدا داده‌های جهانی که میزان بروز ۱۴ نوع سرطان مختلف را توصیف می‌کند و نشان‌دهنده افزایش بروز سرطان در بزرگسالان قبل از ۵۰ سالگی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ است، تجزیه و تحلیل کردند

به گفته محققان، خطر ابتلاء به سرطان با هر نسل افزایش پیدا می‌کند. برای نمونه افرادی که در سال ۱۹۶۰ متولد شده‌اند در مقایسه با متولدین ۱۹۵۰، خطر ابتلاء به سرطان بالاتری را قبل از ۵۰ سالگی تجربه کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که این سطح خطر در نسل‌های متوالی به افزایش خود ادامه دهد. ازآنجاکه رژیم غذایی، سبک زندگی، وزن، قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی و میکروبیوم در چند دهه اخیر به طور اساسی تغییر کرده، خطر بروز سرطان در سنین کمتر نیز افزایش یافته است.

عوامل خطر بیماری قلبی در مردان و زنان مشابه است

گروهی از محققان به منظور بررسی عوامل خطر بیماری قلبی در میان مردان و زنان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۱۵۶ هزار نفر بدون سابقه بیماری قلبی عروقی را در رده سنی ۳۵ تا ۷۰ سال ارزیابی کردند؛ این افراد به طور متوسط به مدت ۱۰ سال تحت نظر بودند. در این مطالعه، فاکتورهای متابولیک، رفتاری و روانی اجتماعی در نظر گرفته شد، فاکتورهای متابولیک شامل فشار خون بالا، چاقی و دیابت می‌شود. فاکتورهای رفتاری به سیگار کشیدن و رژیم غذایی اشاره دارد در حالی که فاکتورهای روانی اجتماعی شامل وضعیت اقتصادی و افسردگی می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عوامل خطر بیماری قلبی تا حد زیادی در مردان و زنان مشابه است.

کد خبر 605234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.