تاثیر شوک الکتریکی در عملکرد قلب

قلب را می‌توان یکی از مهم‌ترین اندام‌های حیاتی انسان محسوب کرد که با ضربان خود، باعث تداوم حیات و عملکرد سایر ارگان‌های بدن می‌شود و به صورت طبیعی دارای گره سینوسی ضربان‌ساز است؛ هنگامی که ریتم قلب نامناسب می‌شود، دستگاه شوک الکتریکی یا همان دفیبریلاتور دوز جریان الکتریکی لازم را به قلب می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه سلامت را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

ارتباط هیالورونیک اسید با جوان‌سازی پوست

با بالا رفتن سن، به طور طبیعی در بدن اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که چین و چروک پوست صورت یکی از نتایج آن می‌باشد؛ این تغییر به دلیل کاهش ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید بوده که توسط سلول‌های پوستی تولید می‌شود. این ماده به طور طبیعی در بدن تولید شده و با افزایش سن، مقدار این ماده کاهش پیدا می‌کند که اثراتی چون خشکی پوست، ایجاد چین‌وچروک و غیره را در پی دارد.

هیالورونیک اسید (HA) یک ماده کاملاً طبیعی است که در نقاط مختلف بدن به خصوص در پوست وجود دارد و به مرور زمان از میزان آن کاسته می‌شود. این مولکول قندی می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ برابر وزن خود، آب ذخیره کند و از مهم‌ترین عناصر، برای حفظ رطوبت و سلامت پوست است که ۵۰ درصد پوست بدن ما را تشکیل می‌دهد. برای جلوگیری از بروز آثار پیری می‌توانید این ماده را در محصولات روتین مراقبت از پوست جست‌وجو و بر اساس نیاز بدن از آن‌ها استفاده کنید.

فناوری‌های نوین جهت رفع کمردرد

درمان القا مغناطیسی برون بدنی فناوری نسبتاً جدیدی است که پالس‌های مغناطیسی با انرژی بالا را به بافت‌های هدف منتقل می‌کند. امواج مغناطیسی با میدان‌های خود بدن هماهنگ می‌شود و باعث ایجاد اختلال از نوع تحریک کنندگی خواهد شد که این مسئله باعث ایجاد یک واکنش ترمیمی می‌شود. امواج می‌توانند به بافت‌های عمیق تا ۱۸ سانتی‌متر زیر سطح پوست نفوذ کنند تا تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و اعصاب را هدف قرار دهند.

تأثیر شوک الکتریکی در عملکرد قلب

قلب را می‌توان یکی از مهم‌ترین اندام‌های حیاتی انسان محسوب کرد که با ضربان خود، باعث تداوم حیات و عملکرد سایر ارگان‌های بدن می‌شود. قلب به صورت طبیعی دارای گره سینوسی ضربان ساز است. هنگامی که ریتم قلب نامناسب می‌شود، دستگاه شوک الکتریکی یا همان دفیبریلاتور دوز جریان الکتریکی لازم را به قلب می‌رساند؛ البته نوع عملکرد این روند به طور کامل درک نشده است، اما این جریان بخش عمده‌ای از عضله‌های قلب را دپولاریز می‌کند، که به دیس ریتمی پایان می‌دهد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ضربان ساز قلب می‌تواند ریتم طبیعی را دوباره برقرار کند.

پیاده‌روی خطر بروز زوال عقل را کاهش می‌دهد

متخصصان معتقدند که سرعت و مسافت پیاده‌روی می‌تواند در کاهش خطر بروز زوال عقل نقش داشته باشد. گروهی از محققان به‌منظور بررسی تأثیر پیاده‌روی بر خطر بروز زوال عقل مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های پزشکی بیش از ۷۸۰۰۰ نفر بین ۴۰ تا ۷۹ سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و آن‌ها را به دو دسته تقسیم کردند. گروه اول کمتر از ۴۰ قدم در دقیقه برمی‌داشتند در حالی که گروه دوم ۴۰ دقیقه یا بیشتر در دقیقه قدم برمی‌داشتند.

دانشمندان هفت سال بعد شرکت‌کنندگان را پیگیری کردند و به بررسی هرگونه تشخیص زوال عقل در آن‌ها پرداختند. افرادی که روزانه ۹۸۲۶ گام برمی‌داشتند، ۵۰ درصد کمتر در معرض ابتلاء به زوال عقل طی هفت سال بودند. خطر بروز زوال عقل در میان افرادی که بیش از ۴۰ قدم در دقیقه راه می‌رفتند، ۵۷ درصد کمتر بود. همچنین، خطر بروز زوال عقل در میان افرادی که ۳۸۰۰ قدم در روز با هر سرعتی راه می‌رفتند، در مدت هفت سال تا ۲۵ درصد کمتر بود. افرادی که با سرعت ۱۱۲ قدم در دقیقه به مدت ۳۰ دقیقه در روز راه می‌رفتند، خطر ابتلاء به زوال عقل را تا ۶۲ درصد کاهش داده بودند.

آیا ویتامین D تأثیری بر پیشگیری از کرونا دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مکمل ویتامین D تأثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد. دو مطالعه در زمینه میزان تأثیرگذاری مکمل ویتامین D بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ انجام شد، یکی از مطالعات در بریتانیا و دیگری در نروژ انجام شد. در کارآزمایی بریتانیایی، محققان ۶۲۰۰ فرد ۱۶ ساله و بالاتر را که در شروع مطالعه مکمل‌های ویتامین D مصرف نمی‌کردند را مورد ارزیابی قرار دادند.

با شروع مطالعه تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان از لحاظ میزان ویتامین D مورد آزمایش قرار گرفتند. میزان ویتامین D حدود ۸۶ درصد آن‌ها پایین بود و به مدت شش ماه به آن‌ها روزانه ۳۲۰۰ واحد بین‌المللی یا ۸۰۰ واحد مکمل ویتامین D داده شد. در حالی که به دیگر شرکت‌کنندگان در کارآزمایی مکمل داده نشد. صرف‌نظر از دوز مصرفی، محققان متوجه هیچ تفاوتی در عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی تشخیص داده شده یا موارد تأیید شده کووید -۱۹ نشدند. همچنین، عوارض جانبی مشاهده شده بین گروه‌ها مشابه بود.

کد خبر 604359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.