نمایشگاه آثار خلاقانه با چهره نقاش نامدار مکزیکی در خانه صفوی

نمایشگاهی از آثار صنایع و هنرهای دستی و خلاقانه با موضوع پرتره «فریدا کالو» هنرمند نقاش مکزیکی در خانه صفوی برپا می‌شود.

ونوس نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آثار این نمایشگاه برگرفته از چهره و پرتره «فریدا کالو» از زنان هنرمند مکزیکی بوده و شامل هنرهای دست‌ساخته، بوم، کلاژ، سنجاق ته‌گرد، گل‌دوزی، پوستر و کارهای حجمی است.

به گفته این نمایشگاه گردان، ۲۲ شرکت‌کننده در این نمایشگاه آثار خلاقانه و بدیع خود را ارائه و در معرض دید عموم قرار خواهند داد. خلاقیت در کارها به گونه‌ای است که هنرمندان تکنیک‌های مختلفی را روی چهره فیریدا پیاده کرده‌اند.

وی با اشاره به پیشنهاد خانه صفوی اصفهان برای خلق این آثار مرتبط با پرتره این هنرمند نقاش، افزود: یلدا، صنایع دستی و چهره‌های ماندگار ایران از جمله مباحث دیگری است که در گذشته روی آنها کار شده است.

نجفی با بیان اینکه بعد از فروکش کردن ویروس کرونا، دومین نمایشگاه خردادماه در رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی افتتاح برگزار شد، اضافه کرد: چهره‌های ماندگار ایران زمین و نقاشی پرتره‌های شخصیت‌ها و هنرمندان معروف ایرانی توسط گروه نقاشی را پیش از این داشته‌ایم.

حمایت از هنرمندان با فروش آثار

وی هدف از اجرای این نمایشگاه‌ها را حمایت از هنرمندان دانست و گفت: هنرمندان باید شناخته شوند، آثارشان به فروش برسد و در واقع کسب درآمدی برای خودشان داشته باشند تا در ادامه راه و مسیر هنری خود بهتر و با ذوق هنری بیشتری فعالیت کنند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه فریدا کالو روز جمعه _هجدهم شهریورماه_ افتتاح خواهد شد و تا روز چهارشنبه _بیست‌وسوم شهریورماه جاری_ همه روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان و عموم مردم در خانه صفوی اصفهان به آدرس خیابان خاقانی، حد فاصل وحید و خواجه پطرس، جنب کوچه ۳۱ خواهد بود.

نمایشگاه آثار خلاقانه با چهره نقاش نامدار مکزیکی در خانه صفوی

ماگدالنا کارمن فریدا کالوی کالدرون دریورا، نقاش مکزیکی و یکی از زنان مشهور تاریخ هنر معاصر است. فریدا به‌خاطر خودنگاره‌های هنرمندانه‌اش، مشهور است.

سه فیلم درباره زندگی کالو ساخته شده است؛ «فریدا کالو» نام فیلم مستندی بود که در سال ۱۹۸۲ در آلمان ساخته شد. سال ۱۹۸۴ فیلم داستانی با عنوان «فریدا؛ طبیعت زنده» ساخته شد. سال ۲۰۰۲ نیز در هالیوود فیلمی با نام «فریدا» به کارگردانی جولی تایمور و براساس زندگی فریدا ساخته شد.

کد خبر 602992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.