بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن سریع

افراد زیادی دچار چاقی مفرط هستند و یا مستعد ابتلا به آن. چاقی عامل بسیاری از بیماری‌ها است. باید جلوی پیشروی افزایش وزن را بگیرید و راهی برای آن پیدا کنید.

کسانی که ژنتیکی دچار مشکل چاقی هستند می‌توانند با ورزش و رژیم غذایی مناسب این شرایط را کنترل کنند. بسیاری از پرخوری‌ها ریشه عصبی دارند. ما اینجا چند رژیم به شما پیشنهاد می‌کنیم و در نهایت شما می‌توانید بهترین رژیم را انتخاب کنید.

۱. رژیم کانادایی

بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن سریع

رژیم کانادایی به کاهش وزن چشمگیری در ۱۵ روز معروف است. اگر تمام نکات مربروط به این رژیم را به طور کامل رعایت کنید می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وزن ایده آل خود را خواهید داشت. پس از اتمام دوره ۱۵ روزه ۳ روز فرصت استراحت دارید اما فراموش نکنید پرخوری به هرحال موجب افزایش وزن خواهد شد. طی این سه روز از موادغذایی استفاده کنید که بدنتان به آنها احتیاج دارند. انواع روغن‌های طبیعی و کره‌های طبیعی مانند کره بادام زمینی و کره کنجد، خرما و انواع آن (مانند خرما مضافتی، خاصویی یا زاهدی)، میوه‌ها و انواع آجیل و خشکبار، میوه خشک، دمنوش‌های گیاهی به خصوص دمنوش نعنا و بسیاری دیگر از مواد غذایی طبیعی و آبمیوه‌های طبیعی را می‌توانید طی سه روز مصرف کنید. پس از اتمام این سه روز می‌توانید مجدد رژیم را از سر بگیرید. با ادامه این روند به وزن دلخواه خود خواهید رسید. دستور کامل این رژیم را می‌توانید از پزشک متخصص بگیرید یا با یک سرچ ساده از گوگل دانلود کنید.

۲. رژیم کم کربوهیدرات

سوخت و ساز اصلی بدن از کربوهیدرات‌ها گرفته می‌شود. در واقع انواع نان، ماکارونی، برنج، غلات، حبوبات و نشاسته منبع اصلی برای انرژی بدن ما هستند. با تجزیه و هضم این موارد قند یا همان گلوکز درون خون آزاد می‌شود. شاید اینطور به نظر نرسد اما گلوکز زیادی درون مواد ذکر شده پنهان است. در واقع تنها شکر نیست که قند مستقیم به بدن شما می‌رساند. در رژیم کم کربوهیدرات شما این موارد را به حداقل می‌رسانید. بدن به آرامی شروع به سوزاندن چربی‌ها می‌کند تا انرژی لازم برای فرایندهای سلولی را بدست آورد. به این روش در رژیم کم کربوهیدرات با سوختن چربی به مرور کاهش وزن حاصل می‌شود. مدت زمانی که طی آن این کاهش وزن صورت می‌گیرد کمی طولانی است اما در این رژیم شما همه‌ی مواد حاوی کربوهیدرات را به صورت محدود می‌توانید مصرف کنید؛ بنابراین سختی زیادی نخواهید کشید.

همچنین می‌توانید از شکر یا یک جایگزین بهتر مانند نبات استفاده کنید. خرید اینترنتی نبات های چوبی کوچک هستند و قیمت چندانی ندارند. پزشک متخصص در مورد روش استفاده صحیح آن مشورت کنید.

۳. رژیم کتوژنیک

بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن سریع

در این رژیم ما به طور کلی کربوهیدرات‌ها را حدف می‌کنیم و به جای آن پروتئین و چربی را جایگیزین می‌کنیم. شما باید به طور کلی برنامه غذایی خود را تغییر دهید. کمی سخت به نظر می‌رسد اما کاهش سایز و کاهش وزن در این رژیم به سرعت رخ می‌دهد. رژیم کتوژنیک یک رژیم عالی برای سلامت بدن است. پزشکان متخصص به استفاده از این رژیم به عنوان یک رژیم غذایی موقتی تاکید دارند. می‌توانید پس از اتمام کتوژنیک از رژیم کم کربوهیدرات استفاده کنید تا کاهش سایز شما تثبیت شود و به همین صورت باقی بماند. گفته می‌شود در کتوزیس شما باید از غذاهایی با چربی بالا استفاده کنید. به عنوان مثال گوشت یا مرغی که با روغن فراوان سرخ شده باشد. روغن‌های موجود در بازار اکثراً حاوی مواد افزودنی مضر و پالم هستند. بهتر است روغن مصرفی شما روغن کنجد، کلزا یا زیتون باشد. اگرچه طعم چندان خاصی ندارد اما سلامت قلبتان تضمین می‌شود. رژیم کتوژنیک را به سالم‌ترین روش بگیرید تا هم به وزن دلخواه برسید و هم بدن سالمی داشته باشید.

۴. رژیم ویت واچرز

رژیمی که از آن صحبت می‌کنیم برای کسانی مناسب است که نمی‌توانند اشتهای خود به بعضی غذاها را کنترل کنند. در این رژیم شما می‌توانید غذا یا تنقلاتی که بیش از اندازه به آن ولع دارید را بخورید اما سایر غذاها را کنار بگذارید یا به میزان بسیار محدودی از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر کسی نمی‌تواند برنج را از برنامه غذایی خود کنار بگذارد، در این رژیم مجبور نیست این کار را انجام دهد و می‌تواند برنج را در برنامه روزانه خود داشته باشد و تنها کاری که باید انجام دهد کم کردن آن است. همچنین کسانی که ولع زیادی به خوردن شکلات دارند می‌توانند آن را در رژیم روزانه خود داشته باشند اما باید سایر موراد را کنار بگذارند.

۵. رژیم مدیترانه‌ای

این عالی است. رژیمی که سلامتی را به بدنتان هدیه می‌دهد. در این رژیم باید غذاهای پروتئینی به جز ماهی را کنار بگذارید و تنها از روغن‌های گیاهی و مفید برای بدن استفاه کنید. این رژیم کمک می‌کند تا اگر گرفتگی در رگ‌های قلب وجود دارد بهبود یابد و تا حد ممکن کلسترول بدن کاهش پیدا کند. گوشت و مرغ به طور کامل حدف می‌شوند و انواع ماهی مخصوصاً سالمون در این روتین غذایی قرار می‌گیرد. در این رژیم با محدودیت اندکی روبرو هستید و تنها با قطع استفاده از گوشت قرمز و مرغ و استفاده از روغن‌های گیاهی می‌توانید رژیم غذایی عالی برای سلامتی خود داشته باشید.

۶. رژیم ۸۰/۲۰

چیزی در مورد قانون ۸۰/۲۰ می‌دانید؟ شما باید ۸۰ درصد کارهای غیر ضروری را کنار گذاشته و به ۲۰ درصد از کارهایی که به رشد و موفقیتتان کمک می‌کند بپردازید. رژیم ۸۰/۲۰ عکس این قانون است. ما در این رژیم به شما پیشنهاد می‌کنیم که ۸۰ درصد از برنامه غذایی خود را بر اساس مواد غذایی سالم بچینید و ۲۰ درصد را به غذاهایی که دوست دارید اختصاص دهید. اگر می‌خواهید جواب خوبی از این رژیم بگیرید سعی کنید تا بیشتر روزهای هفته از غذای مفید استفاده کنید و نهایتاً دو روز و به صورت محدود غذاهای مورد علاقه خود را استفاده کنید. این رژیم به دلیل محدودیت پایین راحت به نظر می‌رسد و با رعایت صحیح به وزن ایده‌آل خود خواهید رسید.

۷. رژیم فرانسوی

در این رژیم شما مجبور هستید تا غذای خود را حداقل ۲۱ مرتبه بجوید و پس از آن عمل بلع را انجام دهید. این سبک غذا خوردن به دلیل کند بودن جویدن و بلعیدن باعث احساس سیری کاذب می‌شود. نکته دیگر در مورد این رژیم وعده‌های غذایی مدیریت شده و محدود است. شما مجبور به استفاده از مقدار کمتری از خوراکی‌ها هستید اما می‌توانید هر غذایی که می‌خواهید را در رژیم خود داشته باشید.

شما انتخاب کنید که کدام مورد از نظرتان راحت‌تر است و کدام رژیم را به راحتی می‌توانید برای مدت طولانی انتخاب کنید. نکته مهم حفظ سلامت بدن در کنار رژیم است؛ بنابراین از افراط در رژیم بپرهیزید و همیشه سلامت خود را در اولویت قرار دهید.

نویسنده: سارااقبالی

کد خبر 602883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.