تاثیر تعداد دفعات فعالیت ورزشی در حفظ عضلات

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برای عضله‌سازی، یک تمرین نسبتا سبک چندین بار در هفته بر تمرین شدیدتر یک بار در هفته اولویت دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر تعداد دفعات فعالیت ورزشی در حفظ عضلات، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، پیشرفت عضله‌سازی در میان ۳۶ دانشجو را مورد ارزیابی قرار دادند، افراد شرکت‌کننده در مطالعه شامل ۲۴ مرد و ۱۲ زن می‌شود؛ هیچ‌کدام از افراد حداقل به مدت شش ماه در هیچ نوع تمرین مقاومتی شرکت نکرده بودند.

افراد شرکت‌کننده در مطالعه به سه گروه تقسیم شدند؛ گروه اول هر هفته شش نوع ورزش انقباضی عضلانی انجام دادند. دو گروه دیگر ۳۰ انقباض در هفته انجام دادند، یک گروه شش بار در روز به مدت پنج روز در هفته انجام دادن در حالی که گروه دیگر تمام تمرینات را در یک روز انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد گروه اول هیچ مزیتی از نظر قدرت یا اندازه نداشتند، اما افرادی که هر ۳۰ حرکت را در یک روز انجام دادند، بهتر عمل کردند، آن‌ها تقریباً شش درصد افزایش در اندازه عضلانی داشتند، اما هیچ افزایشی در قدرت عضلانی نداشتند. افرادی که شش بار در روز به مدت پنج روز در هفته حرکات را انجام دادند، بهترین شرایط را داشتند.

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که برای عضله‌سازی، داشتن یک تمرین نسبتاً سبک چندین بار در هفته، بر تمرین شدیدتر که فقط یک بار در هفته انجام می‌شود، اولویت دارد. هنوز مشخص نشده است که چرا تمرینات با شدت کمتر، اما مکرر بیشترین فواید را به همراه داشته است، اما محققان معتقدند که ورزش منظم ماهیچه‌ها، حتی اگر به سادگی پیاده‌روی باشد، توده عضلانی را حفظ می‌کند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) انجام فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات را حداقل دو بار در هفته در خانه یا باشگاه به منظور حفظ و بهبود تناسب اندام و سلامتی توصیه می‌کند.

کد خبر 599466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.