فشار خون بالا باعث بروز لکه قرمز در چشم می‌شود

بروز لکه قرمز در چشم ممکن است نشان‌دهنده فشار خون بالا باشد؛ این اتفاق به دلیل آسیب وارد شدن به عروق خونی رخ می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون بالا زمانی رخ می‌دهد که نیروی وارد شده به دیواره‌های شریان بسیار زیاد است؛ فشار خون بالا به اندام‌های بدن آسیب وارد می‌کند و خطر بروز سکته قلبی، مغزی و بیماری کلیوی را افزایش می‌دهد. معمولاً فشار خون بالا علائم قابل‌توجهی ندارد؛ این اتفاق باعث می‌شود به موقع شناسایی نشود همچنین یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص فشار خون بالا، پایش منظم آن است.

فشار خون بالا باعث بروز لکه قرمز در چشم می‌شود

بروز لکه قرمز در چشم ممکن است نشان‌دهنده فشار خون بالا باشد، این اتفاق به دلیل آسیب وارد شدن به عروق خونی رخ می‌دهد. همچنین، فشار خون بالا می‌تواند باعث بروز مشکلات بینایی شود و خطر بروز وضعیتی به نام «رتینوپاتی» را افزایش دهد؛ در این وضعیت فشار خون بالا باعث ضخیم شدن رگ‌های خونی و محدود شدن جریان خون می‌شود.

دیگر علائم فشار خون بالا

فشار خون بالا علاوه بر بروز لکه قرمز در چشم، باعث پدیدار شدن علائمی مانند درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی، وجود خون در ادرار، سردردهای شدید و خونریزی بینی می‌شود.

عوامل خطر فشار خون بالا

اضافه وزن، چاقی، نداشتن فعالیت بدنی، مصرف نمک زیاد، نخوردن میوه و سبزیجات کافی خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. دیگر عوامل خطر ابتلا به این بیماری شامل افزایش سن، سابقه خانوادگی، نداشتن خواب کافی، مصرف بیش از حد قهوه و سیگار کشیدن می‌شود.

نحوه کاهش فشار خون بالا

متخصصان معتقدند که اصلاح سبک زندگی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر کاهش فشار خون بالا داشته باشد. همچنین توصیه شده است به منظور کاهش فشار خون بالا، مصرف نمک خود را کاهش دهید، از رژیم غذایی سالم پیروی کنید، وزن خود را در محدوده مناسب حفظ کنید، هر روز ورزش کنید، مصرف کافئین را کاهش دهید و سیگار کشیدن را ترک کنید.

اندازه‌گیری فشار خون

فشار خون با دو عدد اندازه‌گیری می‌شود، فشار سیستولیک که عدد بالاتر است و فشار دیاستولیک که عدد پایین‌تر است. زمانی که میزان جیوه ۱۴۰/۹۰ میلی‌متر یا بیشتر باشد فرد دچار فشار خون بالا شده است. برای افراد بالای ۸۰ سال، فشار خون ۱۵۰/۹۰ میلی‌متر جیوه، بالا در نظر گرفته می‌شود. فشار خون ایده‌آل معمولاً بین ۹۰/۶۰ و ۱۲۰/۸۰ میلی‌متر جیوه است. توصیه شده است که سطح فشار خون خود را به صورت منظم بررسی کنید و اقدامات لازم جهت ماندن در محدوده ایده‌آل را انجام دهید.

کد خبر 597418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.