پیاده‌روی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حتی دو دقیقه پیاده‌روی پس از صرف غذا می‌تواند به هضم بهتر و کاهش قند خون کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر پیاده‌روی پس از غذا بر بیماری دیابت، مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حتی چند دقیقه پیاده‌روی آهسته برای ایجاد افت قابل‌توجه قند خون افراد شرکت‌کننده در مطالعه کافی است. پیاده‌روی پس از صرف غذا با افزایش تدریجی‌تر و افت قند خون نسبت به نشستن یا حتی ایستادن همراه بود.

افراد مبتلا به چاقی در این مطالعه نتایج قابل‌توجهی در کاهش قند خون در حالت ایستاده بعد از غذا در مقایسه با نشستن تجربه کردند. از آنجایی که ۶۰ تا ۹۰ دقیقه پس از صرف غذا، قند خون به طور معمول به اوج خود می‌رسد بهترین زمان برای پیاده‌روی است. محققان معتقدند که پیاده‌روی برای مدت زمان طولانی‌تر پس از غذا می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد. یک پیاده‌روی کوتاه و پرسرعت پس از غذا برای افرادی که دارای فشار خون بالا یا دیابت هستند، بسیار مفید است.

به گفته محققان، با درگیری فعال عضلات در پیاده‌روی، عضلات شما گلوکز موجود در جریان خون را مصرف می‌کند. جریان بهتر خون برای عضلات و اندام‌های بدن حیاتی است در نتیجه یک سیستم عروقی سالم‌تر ایجاد می‌شود. همچنین، پیاده‌روی بعد از شام سروتونین آزاد می‌کند که به خواب بهتر کمک می‌کند و به بهبود عملکرد حافظه کمک شایانی می‌کند.

دیگر فواید پیاده‌روی پس از صرف غذا شامل تنظیم حرکت روده، بهینه‌سازی سیستم لنفاوی برای از بین بردن ضایعات لنفاوی، افزایش جریان خون به اندام‌های بدن، افزایش متابولیسم چربی، کاهش هورمون‌های استرس و همچنین کاهش التهاب می‌شود.

کد خبر 597417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.