جراحی بینی با لیزر

کوچک کردن بینی با لیزر یک روش مدرن است که به جای جراحی استفاده می‌شود. برای کوچک کردن بینی با لیز، از تکنیک رینوپلاستی باز استفاده می‌شود. در این روش، امواج فراصوت، استخوان اضافی بینی را تراش می‌دهد تا شکل آن را کوچک‌تر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه سلامت را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

آمار ابتلاء به تب کریمه کنگو افزایش یافت

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیشترین آمار مبتلایان به تب‌کریمه کنگو در افرادی است که مشاغل مرتبط با دام دارند، تاکید کرد: کادر دامپزشکی، افراد شاغل در دامداری و کارکنان کشتارگاه‌ها به واسطه اینکه بیشتر در معرض مواجهه با دام هستند باید مراقبت از خود را افزایش دهند و با توجه بیشتر به علائم ظاهری دام برای شناسایی بیماری احتمالی آن اقدام کنند.

سازهای بادی باعث انتقال کرونا نمی‌شوند

کرونا باعث لغو بسیاری از کنسرت‌ها در سراسر جهان شده و تا اندازه زیادی صنعت موسیقی زنده را نابود کرده است. از آنجایی که تصور می‌شد ازدحام جمعیت خطرناک بوده و دمیدن در سازهای بادی باعث شیوع کرونا می‌شود، رویدادها و جشنواره‌های متعددی در سراسر جهان به تعویق افتاده و لغو شد.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا طی مطالعه‌ای با همکاری نوازندگان ارکستر فیلادلفیا دریافتند که سازهای بادی در واقع ذرات هوا را بسیار کندتر از سرفه و عطسه وارد محیط می‌کنند.

طی این مطالعه، محققان ذرات معلق موجود در هوا را با لیزر ردیابی و از یک شمارنده ذرات برای اندازه‌گیری غلظت هوای خروجی از لوله سازها استفاده کردند. با ترکیب نتایج، پزشکان معادله ساده ای را برای توصیف سرعت خروج آئروسل‌ها از سازهای بادی ایجاد کرده و آن را اندازه‌گیری کردند.

محققان دریافته‌اند که سرعت خروجی هوا از سازهای بادی بسیار کمتر از سرفه و عطسه بوده و غلظت و توزیع اندازه آنها مشابه حرف زدن عادی و تنفس است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد در اکثر سازها، خروجی هوا حدود دو متر از دهانه آن به پایان می‌رسد. در نتیجه، محققان توصیه می‌کنند که نوازندگان بادی باید مانند افراد دیگر دو متر از هم فاصله داشته باشند.

شعار روز جهانی قلب ۲۰۲۲ چیست؟

هر سال بیست‌ونهم سپتامبر به‌عنوان روز جهانی قلب در نظر گرفته می‌شود که با برگزاری مراسم روز جهانی قلب، مباحث مهم و تأثیرگذاری در زمینه سلامت قلب و عروق برای افراد بیان می‌شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که سالیانه تقریباً ۱۷.۹ میلیون نفر در سراسر دنیا به دلیل ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند.

سیگار کشیدن، مصرف غذاهای ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی مانند سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. فشار خون بالا، قند خون بالا، چاقی و اضافه وزن نیز تأثیر منفی قابل توجهی بر سلامت قلب دارد؛ بنابراین توصیه شده است که افراد از سبک زندگی سالم پیروی کنند، به میزان کافی ورزش کنند و وزن خود را در محدوده طبیعی حفظ کنند تا عملکرد قلب بهبود پیدا کند.

روز جهانی قلب به عنوان یک ابتکار جهانی در سال ۲۰۰۰ مطرح شد تا آگاهی عمومی نسبت به تهدید بیماری‌های قلبی و اهمیت شیوه زندگی را افزایش دهد. این روز به صورت سالیانه توسط اعضای اتحادیه جهانی قلب در بیش از ۱۰۰ کشور و با همکاری بیش از ۲۰۰ عضو از سازمان‌ها، انجمن‌های علمی، بنیادها و جمعیت‌های بیماران و انجمن‌های قلب و عروق برگزار می‌شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز به صورت فعال از روز جهانی قلب حمایت می‌کند، این سازمان اعتقاد دارد که سلامت قلب برای هر فرد یک حق بشری اساسی و یکی از ارکان دسترسی به عدالت در سلامت جهانی است.

در سال جاری هفتم مهرماه، به عنوان روز جهانی قلب در نظر گرفته شده و شعار آن “Use Heart for Every Heart" است که در کشور ما شعار روز جهانی قلب «اتحاد قلب‌ها برای سلامتی قلب‌ها» در نظر گرفته می‌شود.

جراحی بینی با لیزر

کوچک کردن بینی با لیزر یک روش مدرن است که به جای جراحی استفاده می‌شود. برای کوچک کردن بینی با لیزر، از تکنیک «رینوپلاستی باز» استفاده می‌شود. در این روش، امواج فراصوت، استخوان اضافی بینی را تراش می‌دهد تا شکل آن را کوچک‌تر کند. استفاده از لیزر، مخصوصاً در برطرف کردن برآمدگی و قوز پشتی بینی بسیار کمک کننده است.

وضعیت اضطراری شیوع آبله میمون

سازمان جهانی بهداشت شیوع فعلی آبله میمونی را یک «اضطرار بهداشت عمومی دارای جنبه بین‌المللی» اعلام کرد که بالاترین سطح هشدار بهداشتی این سازمان است؛ آمریکا هم که بالاترین شمار موارد بیماری را گزارش کرده برای مقابله با شیوع بیماری وضعیت اضطراری بهداشت ملی اعلام کرده است. موارد کم‌تعداد عفونت زنان، کودکان و حتی به‌تازگی حیوانات خانگی به ویروس آبله میمونی گزارش شده است.

کد خبر 597293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.