طرز تهیه فلافل جنوبی ساندویچی با نخود + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت غذای عربی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ فلافل جنوبی و خوزستانی (آبادانی) به صورت خانگی به همراه نکات مهم برای آماده سازی غذای بیروتی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، فلافل یک غذای بین‌المللی خوشمزه در جهان است که محبوبیت زیادی در خاورمیانه پیدا کرده است. این غذا به سرعت آماده می‌شود و برای گیاهخواران غذای مناسبی محسوب می‌شود. فلافل یک غذایی تند آبادانی است که ریشه عربی دارد. این غذای خوشمزه را می‌توان با قیمت بسیار ارزان از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها تهیه و مصرف کرد. پایه اصلی تهیه فلافل را نخود تشکیل می‌دهد که خاصیت بسیاری برای بدن انسان دارد.

مواد لازم برای تهیه فلافل جنوبی

نخود ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سیر ۳ حبه
جعفری ۵۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد
لیموترش ۱ عدد
تخم گشنیز ۱ قاشق چای‌خوری
پودر زیره سبز ۱ قاشق چای‌خوری
ادویه فلافل ۱ قاشق چای‌خوری
زردچوبه و روغن به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه فلافل جنوبی

طرز تهیه فلافل جنوبی ساندویچی با نخود + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت غذای عربی

مرحله اول

ابتدا باید از شب قبل نخودها را پاک کنید و در ظرفی از آب بریزید تا خیس بخورد. سپس برای پخت و آماده سازی فلافل باید آب نخودهایی را که از دیشب خیسانده‌اید خالی کنید و آن را داخل چرخ گوشت بریزید.

مرحله دوم

سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید. ظرفی را از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید. سپس سیب زمینی‌ها را در آن بریزید و صبر کنید تا سیب زمینی‌ها به خوبی پخته شوند.

مرحله سوم

در این مرحله باید جعفری‌ها را پاک کنید و به خوبی آنها را با آب بشویید. سپس آنها را آبکشی کنید. هنگامی که ده دقیقه‌ای از آبکشی جعفری‌ها گذشت، در صورتی که هنوز آب آنها به طور کلی خارج نشده، پارچه‌ای پهن کنید و سبزی‌ها را با فاصله روی آن پهن کنید تا آب سبزی‌ها تا آخرین حد خود گرفته شود.

مرحله چهارم

پیاز را پوست بکنید و آن را به چند قسمت تقسیم کنید تا در هنگام مخلوط کردن به دستگاه شما فشار وارد نشود. سپس جعفری‌ها را با دست به چند قسمت تقسیم کنید و به چرخ گوشت خود اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید سیب زمینی‌هایی را که در مراحل قبل آب پز کرده‌اید را از ظرف آب خارج کنید. شما می‌توانید مقداری آب سرد را به آن ظرف اضافه کنید تا حرارت آن کاهش پیدا کند سپس سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید.

مرحله ششم

سیر را پوست بگیرید و به همراه تخم گشنیز و زیره سبز به چرخ گوشت اضافه کنید. نخود، سیب زمینی، پیاز و جعفری را به همراه این مواد جدید مخلوط کنید تا مواد شما یکدست شود. بهتر است مواد چرخ شده را چندین بار چرخ کنید تا کاملاً یکنواخت شود.

مرحله هفتم

آب لیموترش را با صافی به مواد اضافه کنید. سپس نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه مخصوص فلافل را به مواد آماده شده اضافه کنید و دوباره مواد را چرخ کنید تا ادویه‌ها به خوبی با مواد شما آغشته شوند. سپس مواد را ۵ دقیقه‌ای با دست خود به خوبی ورز دهید.

مرحله هشتم

روی حرارت گاز تابه‌ای قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. هنگامی که روغن‌ها داغ شدند، فلافل را با دست خود گرد کنید و بعد با کمی ضربه آن را پهن کنید تا قالب فلافل‌های بیرون را به خود بگیرد. می‌توانید از قالب زن مخصوص فلافل هم استفاده کنید. در این هنگام فلافل جنوبی شما آماده سرو است.

طرز تهیه فلافل جنوبی ساندویچی با نخود + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت غذای عربی

نکات کلیدی طرز تهیه فلافل جنوبی

  • در صورتی که نخودها را بیشتر در آب قرار دهید، فلافل شما بافت بهتری پیدا می‌کند.
  • برای میکس کردن مواد فلافل می‌توانید به جای چرخ گوشت از مخلوط کن یا هر نوع میکسری که دارید، استفاده کنید.
  • می‌توانید بر اساس ذائقه خود جعفری را از مواد اولیه تهیه فلافل حذف کنید.
  • برای مطمئن شدن از میزان پخت سیب زمینی‌ها باید با چنگال کمی به آرامی روی سیب‌ها فرو کنید اگر وارد شد به این معنی است که سیب‌های شما پخته شده‌اند.
  • سبزی‌های معطر به خوشمزه‌تر شدن فلافل شما کمک می‌کند بنابراین بهتر است که از آنها به خوبی استفاده کنید.
  • مایه اضافی فلافل را می‌توانید در یک ظرف یا پلاستیک بریزید و در فریزر قرار دهید سپس در مواقع مورد نیاز آن را در روغن سرخ کنید.
  • اگر شما در رژیم غذایی قرار دارید توصیه می‌شود فلافل را روی سینی فر قرار دهید و با حرارت فر آن را بپزید.
  • برای بافت بهتر فلافل می‌توانید آن را ۳ ساعت در یخچال قرار دهید سپس سرخ کنید.
کد خبر 596066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.