مکمل ویتامین D مانع شکستگی استخوان نمی‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مصرف مکمل ویتامین D خطر شکستگی استخوان را کاهش نمی‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری مکمل ویتامین D بر خطر شکستگی استخوان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۲۵۰۰۰ سالمند را مورد ارزیابی کردند، افراد شرکت‌کننده در مطالعه به طور تصادفی ۲۰۰۰ واحد ویتامین D یا دارونما مصرف کردند و سپس به طور متوسط به مدت پنج سال تحت نظر قرار گرفتند.

میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در مطالعه ۶۷ سال بود. در طول دوره مطالعه، تقریباً دوهزار  شکستگی استخوان در میان بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده رخ داد، با این حال به نظر می‌رسد مصرف مکمل ویتامین D هیچ تأثیری بر اینکه چه کسی دچار شکستگی استخوان شده و چه کسی نشده، نداشته است.

به گفته محققان، ویتامین D از نظر مکانیکی ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند و معدنی شدن استخوان را بهبود بخشد، زیرا میزان جذب کلسیم را افزایش می‌دهد و ۹۹ درصد کلسیم در استخوان ذخیره می‌شود. بعضی از بیماری‌های استخوانی مانند راشیتیسم با کمبود شدید ویتامین D در افراد مرتبط است. اکثر مردم ویتامین D کافی را به طور طبیعی از طریق پوست خود دریافت می‌کنند که با قرارگیری در معرض نور خورشید تولید می‌شود.

ویتامین D در غذاهایی مانند شیر، تخم‌مرغ، غلات و ماهی‌هایی مانند سالمون، قزل‌آلا و تن یافت می‌شود.

کد خبر 593328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.