افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید چگونه می‌توانند وزن کم کنند؟

ورزش منظم، مصرف وعده‌های غذایی کوچک، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب کافی و خواب کافی به کاهش وزن افراد مبتلا به کم‌کاری تروئید کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، غده تیروئید هورمون‌هایی تولید می‌کند که به تنظیم متابولیسم بدن یا میزان استفاده بدن از غذا به عنوان سوخت کمک می‌کند. هنگامی که تیروئید هورمون‌های کمتری تولید می‌کند، متابولیسم بدن کاهش پیدا می‌کند. این اتفاق باعث افزایش وزن می‌‎شود، زیرا فرد به میزان کافی کالری نمی‌سوزاند. افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید می‌توانند با مصرف داروهای هورمون تیروئیدی که پزشک تجویز می‌کند، افزایش وزن خود را کنترل کنند. در ادامه به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید از این طریق می‌توانند وزن خود را کاهش دهند:

مصرف وعده غذاهایی کوچک

توصیه شده است که به جای استفاده از وعده‌های حجیم با فواصل طولانی، از وعده‌های کوچک و مکرر استفاده کنید، زیرا مصرف وعده‌های کوچک به هضم صحیح غذا کمک شایانی می‌کند. بهتر است افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید از غذاهای حاوی پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم استفاده کنند.

ورزش منظم

ورزش می‌تواند به رفع بعضی از رایج‌ترین علائم کم‌کاری تیروئید کمک کند. افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید ممکن است دچار اضافه وزن شوند، احساس افسردگی کنند یا انرژی کمی داشته باشند، اما ورزش کردن این مشکلات را برطرف می‌کند.

پیروی کردن از رژیم غذایی سالم

به منظور کاهش وزن، از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کنید، زیرا افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید به آسانی کالری ذخیره می‌کنند که منجر به افزایش وزن می‌شود. بنابراین توصیه شده است که تعادلی بین کالری مصرف و کالری دریافتی روزانه خود ایجاد کنید. بهتر است غذاهایی که مزایای خاصی برای سلامتی شما ندارد مانند کلوچه، کیک، نوشابه و آب‌نبات را از رژیم غذایی خود حذف کنید. میوه و سبزیجات کم کالری و سرشار از مواد مغذی را در رژیم غذایی خود جای دهید، از یک منبع پروتئین بدون چربی مانند مرغ استفاده کنید، کربوهیدرات پیچیده را جایگزین کربوهیدرات ساده کنید و میزان مصرف مواد غذایی حاوی فیبر را افزایش دهید.

نوشیدن آب کافی

کم‌آبی بدن باعث بروز مشکلاتی مانند خستگی، خواب‌آلودگی و درد می‌شود، دریافت آب کافی به حفظ متابولیسم بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند گرسنگی را سرکوب کند و فرآیند هضم و دفع را بهبود ببخشد. توصیه شده است که افراد روزانه هشت لیوان آب بنوشند.

خواب کافی

خواب کافی یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای کاهش وزن است، نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که متابولیسم کندتر و چاقی با کمبود خواب در ارتباط است. علاوه بر این، کم خوابی ممکن است خطر ابتلاء به دیابت یا بیماری قلبی را افزایش دهد. بنابراین اگر سعی دارید وزن خود را کاهش دهید، هر شب هفت ساعت یا بیشتر بخوابید.

کد خبر 593033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.