۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸
نقش ورزش در افزایش طول عمر

نتیجه تحقیقات اخیر حاکی است که افراد میانسال می‌توانند با افزایش فعالیت‌های جسمی روزانه، از افزایش طول عمر خود مطمئن شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان آمریکایی پس از بررسی‌های متعدد متوجه شدند که افراد میانسال و بزرگسال باید در هر هفته بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ ساعت فعالیت جسمی سبک یا بین ۷۵ تا ۱۵۰ ساعت دوچرخه‌سواری و دوی آهسته انجام دهند تا به افزایش طول عمر خود کمک کنند. در واقع، میزان فعالیت‌های جسمی این افراد باید تقریباً برابر با میزان ورزشی باشد که ورزشکاران حرفه‌ای از دوران جوانی خود انجام می‌دهند تا در افزایش طول عمر اثربخش باشد.

نتیجه تحقیقات پژوهشگران آمریکایی نشان داد که مردم میان‌سالی که این میزان ورزش را انجام می‌دهند تا ۳۰ سال آینده زندگی خود، حدود ۲۰ درصد کمتر از سایر افراد هم سن خود با کمترین میزان فعالیت جسمی، در معرض مرگ قرار می‌گیرند.

محققان آمریکایی در پایان بررسی‌های خود استدلال کردند که انجام مستمر ورزش می‌تواند بسیار اثربخش‌تر از داشتن فعالیت‌های جسمی سنگین اما با وقفه در افزایش طول عمر باشد، با این وجود این محققان پیشنهاد کردند که افراد در طول روز زمان بیشتری را به انجام فعالیت‌های جسمی سپری کنند تا هر چه بیشتر شانس زنده ماندن خود را در دهه‌های آینده افزایش دهند.

جالب است بدانید که در انجام این تحقیقات بیش از ۱۰۰ هزار متخصص سلامت از سراسر ایالات متحده آمریکا شرکت کرده و از دهه ۱۹۸۰ به تکمیل پرسشنامه‌هایی در این زمینه پرداخته بودند. آن‌ها طی این مدت زمان متوجه شده بودند که کمتر از ۴۷ هزار از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی‌ها جان خود را از دست داده بودند که در میان آن‌ها، کمترین نرخ مربوط به افرادی بود که در زمان زندگی خود بیشترین فعالیت جسمی را داشتند.

در واقع، افراد ورزشکار مورد مطالعه، بین ۲۵ تا ۳۱ درصد کمتر از سایرین بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده بودند و خطر مرگ‌های غیر از امراض قلبی-عروقی در میان آن‌ها نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از سایرین بود.

کد خبر 591489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.