چراغ پرنور کارآفرینی فرهنگی در یک روستای مرزی

دغدغه‌مندی و تلاش مدیر کانون فرهنگی هنری شفا در روستای بک‌پولاد شهرستان مرزی راز و جرگلان استان خراسان شمالی چراغ کارآفرینی و فرهنگ و هنر را در این روستا پرنور نگه داشته است.

به گزارش ایمنا عبدالحسین اسفندیاری اظهار کرد: با هزینه شخصی خود، کارگاه خیاطی برای بانوان سرپرست خانواده و زنان روستای بک‌پولاد شهرستان مرزی راز و جرگلان استان خراسان شمالی را راه‌اندازی کرده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شفا گفت: دستگاه خیاطی با روش کارهای متفاوت برای کارگاه خریداری شده است که با همکاری و فعالیت هشت خیاط که همه از زنان ماهر و فعال هستند، در محل کارگاه کار تولید رونق گرفته است.

این فعال کارآفرین از تلاش‌های مستمر و پیگیری‌ها برای توسعه این برنامه مدون کارآفرینی گفت و اظهار کرد: خوشبختانه علاوه بر هشت خیاط فعال در این کارگاه، ۱۳ نفر از زنان فعال روستا نیز بیرون از کارگاه و در منزل سفارش‌ها را آماده می‌کنند.

وی درباره نحوه کار و تولید محصولات و البسه خاطرنشان کرد: کارگاه به‌تازگی کار خود را شروع کرده و سعی ما بر این است در قدم‌های اول به جای طراحی و تولید، سفارش‌هایی از بیرون گرفته شود و این سفارش‌ها را به کمک خیاطان روستا آماده کنیم. با گرم شدن چرخ فعالیت کارگاه به طراحی، تولید کارها و ارائه تولیدات اختصاصی این کارگاه اقدام کنیم.

اسفندیاری که پدر جوان خانواده‌ای با چهار فرزند است و این کارگاه تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی او در کانون فرهنگی هنری است، به راه‌اندازی خانه قرآن و برگزاری کلاس‌های آموزش روان‌خوانی، روخوانی، حفظ و تربیت حافظان قرآن اشاره کرد و گفت: در این روستا محافل قرآنی و جلسات انس با قرآن هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود و در اوقات فراغت به‌ویژه ایام تعطیلات تابستان سعی کردیم تا نور قرآن بر دل‌ها بتابد.

وی کارگاه گلیم‌بافی و آموزش بافت قالیچه‌های ترکمنی و برنامه‌ریزی برای اجرای کلاس‌های هنری دیگر از جمله خوشنویسی و عکاسی را از برنامه‌های کانون معرفی کرد و افزود: به دلیل فاصله طولانی روستا از شهر، مربیان کمتر تمایل به حضور دارند و امیدوارم این امکان فراهم شود تا بتوانیم هنرمندانی در روستا تربیت کنیم تا آن‌ها هم راهنمای دیگر علاقه‌مندان باشند.

کد خبر 590968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.