افزایش ۴ برابری بودجه مساعدت به عمران مساجد اصفهان

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از افزایش چهار برابری بودجه مساعدت به عمران مساجد اصفهان و کمک به مراکز فرهنگی در سال جاری خبر داد.

سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مساعدت به مراکز فرهنگی و مساجد در دوره‌های گذشته وجود داشته است اما در دوره ششم مدیریت شهری با افزایش چشم‌گیری همراه بوده است.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهرداری هیچ‌گاه حذف نشده است، ادامه داد: با توجه به رویکرد فرهنگی این دوره مدیریت شهری، بودجه فرهنگی شهرداری افزایش یافته است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری دو ردیف مساعدت در بودجه این معاونت وجود دارد که یک ردیف صرفاً برای ساخت‌وساز و توسعه عمرانی مساجد شهر اصفهان و برای مواردی همچون تعمیرات و نیازهای جانبی عمرانی است، زیرا معتقدیم ساخت و توسعه مساجد باید با بودجه مردمی تأمین شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضی مساجد به تعمیرات جزئی، تکمیل نما، تعمیر یا توسعه سرویس‌های بهداشتی و ایزوگام نیاز دارد، در بودجه سال جاری ردیفی برای این موضوعات در نظر گرفته شده است که نسبت به سال‌های گذشته با افزایش چهار برابری همراه بوده است.

امامی تصریح کرد: دیگر ردیف بودجه‌ای که در معاونت فرهنگی برای موضوع مساعدت در نظر گرفته شده است، ردیف بودجه مساعدت به مراکز فرهنگی است که برای کمک به مراکز فرهنگی، کانون‌های فرهنگی مساجد، سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌های فعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است و نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش چهار برابری بودجه مساعدت به عمران مساجد اصفهان و کمک به مراکز فرهنگی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان صرف اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به میزان بودجه‌های مصوب حوزه فرهنگی در سال جاری، مدیریت شهری اصفهان به دنبال مشارکت‌جویی است و سهم نهادهای مردمی و مجموعه‌های مردم‌نهاد را نسبت به سهم شهرداری در حوزه فرهنگی بیشتر دیده است.

وی افزود: رویکرد مدیریت شهری اصفهان به‌صورت واقعی اعتقاد به مردم‌سپاری امر فرهنگ دارد و دنبال تقویت نهادهای مردمی این حوزه برای کنش‌گری و فعالیت فرهنگی است.

کد خبر 587964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.