برترین‌های تئاتر لاهیجان معرفی شدند/  اعطای بیشترین جوایز به هنرمندان اصفهان

با برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از توابع استان گیلان، بیشترین جوایز به نمایندگان استان اصفهان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با آرای هیئت داوران متشکل از مجید صالحی، فاتح بادپروا و شهرام کرمی نفرات برتر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان انتخاب و معرفی شدند. بنابر نظر داوران نمایش خیابانی «قدرت» که توسط کودکان سندرم داون اجرا شد، به‌عنوان «اجرای ویژه» مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین از نمایش سمیه منجم برای نمایش «کی از همه قوی‌تره» از لاهیجان در بخش طرح و ایده با عنوان بهترین اثر منتخب بخش کودک تقدیر شد. مهدی حبیبی با نمایش «یک روز به‌خصوص» از ملایر جایزه بهترین کارگردانی یازدهمین دوره جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان را از آن خود کرد.

هیام احمدی، بازیگر نمایش «رنگینک» و «شهر آرزوها» از اصفهان جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. فرامرز غلامیان نیز، عنوان بهترین بازیگر مرد را برای همین نمایش کسب کرد. همچنین هیئت‌داوران از هوراد حبیبی از ملایر برای بازی در نمایش «یک روز به‌خصوص» تقدیر ویژه کردند.

بر این اساس، در بخش موسیقی، کاندیداها، محمد نادری برای موسیقی نمایش «هشت‌خوان» و «عقیق سرخ»، علی خاتمی برای موسیقی نمایش رونمایی، ماهان خوش‌طبع برای موسیقی نمایش «به کارگر ساده نیازمند نیستیم» و نوید لاهیجی برای موسیقی نمایش «مشتی حسن خری داشت» بودند.

رتبه سوم به ماهان خوش‌طبع برای موسیقی نمایش به کارگر ساده نیازمند نیستیم، رتبه دوم به نوید لاهیجی برای موسیقی نمایش «مشتی حسن خری داشت» و رتبه اول به محمد نادری برای موسیقی نمایش‌های هشت خوان و عقیق سرخ تعلق گرفت.

در بخش طراحی فضا، بهنام کاوه برای طراحی فضای نمایش «لیگ جهانی»، محمد رادمهر برای طراحی فضای نمایش «۳۷۰ شهروند نمونه»، آدینه رحیم‌نژاد برای طراحی فضای نمایش «هشت‌خوان» و در بخش طراحی لباس مجتبی خلیلی برای نمایش «هشت‌خوان» کاندید بودند.

در بخش بازیگری بازیگری زن، کاندیداها نازیلا امینی برای بازی در نمایش «صد رحمت به عشق‌های قدیم»، نجمه محرابی‌خوزانی برای بازی در نمایش‌های «هشت خوان» و «عقیق سرخ»، حسنا قبادی برای بازی در نمایش «رونمایی»، آرزو جعفری برای بازی در نمایش «رحیل» بودند کهجایزه سوم بازیگری زن به آرزو جعفری برای بازی در نمایش رحیل، جایزه دوم بازیگری زن به نازیلا امینی برای بازی در نمایش صد رحمت به عشق‌های قدیم و جایزه اول بازیگری زن نجمه مهرابی‌خوزانی برای بازی در نمایش‌های هشت خوان و عقیق سرخ تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد کاندیداها، محمد قبادی برای بازی در نمایش «آقای ف و خانم شین»، محمد قدیمی برای بازی در نمایش‌های «هشت خان» و «رونمایی»، سعید مهردادکاووسی برای بازی در نمایش «هشت خان»، حسن همتی برای بازی در نمایش «رونمایی»، میثم سرآبادانی برای بازی در نمایش واکسیاه، احمد شریفی برای بازی در نمایش «عقیق سرخ»، حسین رفعتی برای بازی در نمایش «به یک کارگر ساده نیازمندیم»، مالک آب‌سالان برای بازی در نمایش «تندیس»، عزیزالله اکبری برای بازی در نمایش «مشتی حسن خری داشت» وریا شاکری برای بازی در نمایش «صد رحمت به عشق‌های قدیم»، آرش پروانه برای بازی در «نمایش عقیق سرخ» بودند.

جایزه سوم بازیگری مرد به‌صورت مشترک به حسن همتی برای بازی در نمایش رونمایی و مالک آب‌سالان برای بازی نمایش تندیس، میثم سرآبادانی برای بازی در نمایش واکسیاه اهدا شد. همچنین جایزه دوم بازیگری به‌صورت مشترک به حسین رفعتی برای بازی در نمایش به کارگر ساده نیازمند نیستیم و احمد شریفی برای بازی در نمایش عقیق سرخ اهدا شد. جایزه اول بازیگری مرد به محمد قدیمی برای بازی در نمایش‌های هشت‌خوان و رونمایی اهدا شد.

در بخش کارگردانی کاندیداها، مجتبی خلیلی برای کارگردانی نمایش هشت‌خوان امیر امینی برای کارگردانی عقیق سرخ، علی بیداوسی برای کارگردانی نمایش مشتی حسن خری داشت، محمد رادمهر برای کارگردانی نمایش ۳۷۰ شهروند نمونه بودند که جایزه سوم کارگردانی به امیر امینی برای نمایش عقیق سرخ، جایزه دوم کارگردانی به علی بیداوسی برای نمایش مشتی حسن خری داشت و جایزه اول کارگردانی به مجتبی خلیلی برای نمایش هشت خوان تعلق گرفت.

در بخش ایده و طرح نیز، کاندیداها حیدر رضایی برای نمایش هشت‌خوان، مهسا افتحی برای نمایش واکسیاه، مجتبی خلیلی برای نمایش عقیق سرخ، پژمان شاهوردی برای نمایش تندیس بودند که هیئت‌داوران در این بخش تقدیر ویژه طرح و ایده را به‌صورت مشترک به حیدر رضایی برای طرح و ایده نمایش هشت خان و مهسا افتحی برای طرح و ایده نمایش واکسیاه اهدا کرد.

برترین‌های تئاتر لاهیجان معرفی شدند/ بیشترین جوایز از نمایندگان اصفهان

مجتبی خلیلی، کارگردان و فعال تئاتر اصفهانی که در این رویداد حضور داشت درخصوص انتخاب برترین‌های این جشنواره به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش «رنکینگ» و «شهر آرزوها» در بخش کودک به کارگردانی فرامرز غلامیان، نمایش «آقای ف خانم شین» به کارگردانی پویان عطایی، نمایش «۳۷۰ شهروند نمونه» به کارگردانی محمد رادمهر و نمایش «هشت‌خوان» به کارگردانی مجتبی خلیلی در بخش مسابقه تئاتر خیابانی نمایندگان استان اصفهان در این جشنواره بودند.

وی با بیان اینکه با برگزاری اختتامیه این جشنواره بیشترین جوایز متعلق به نمایندگان اصفهان بود اظهار کرد: یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بعد از گذشت دو سال از شرایط کرونایی برگزار شد. این جشنواره بین جشنواره‌های کشوری مرکز هنرهای نمایشی جایگاه ویژه‌ای دارد و موضوعات متنوعی که امسال شاهد آن بودیم از سطح کیفی بالایی برخوردار بود.

خلیلی خاطرنشان کرد: یازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان به مدت سه روز از یکم مردادماه با حضور ۱۳۰ بازیگر و دیگر عوامل نمایش‌ها و همچنین بیش از ۸۰ میهمان از استان‌های مختلف کشور در لاهیجان برگزار شد.

کد خبر 590847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.