تاریخ یزد در قالب تئاتر و فیلم به مردم معرفی شود

شهردار یزد با اشاره به اینکه یزد دارای تاریخ و پیشینه ارزشمندی است، گفت: تاریخ یزد در قالب تئاتر و فیلم به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز - بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه- در دیدار با عوامل تئاتر آقا دلبر که پس از نمایش و اجرای تئاتر برگزار شد با اشاره به اینکه شاید هیچ عرصه‌ای نتواند به اندازه صحنه نمایش، فیلم، تئاتر و سینما نتواند به خوبی برخی موضوعات را برای مردم به تصویر بکشد، اظهار کرد: یزد یک تاریخ و پیشینه ارزشمند و خیلی خوبی دارد که اگر در قالب تئاتر و فیلم به آن پرداخته شود، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه مستند تاریخ شهرداری یزد در طول قرن گذشته در حال تولید است، گفت: یکی از مشکلاتی که ما الان با آن مواجه هستیم به فراموشی سپرده شدن بسیاری از ارزش‌ها و تاریخ‌ها است.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه خانواده یکی از مهم‌ترین ارزش‌هایی است که در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و به ویژه در یزد مطرح بوده است، تصریح کرد: امروز در قالب خانواده کمتر مشاهده می‌کنیم که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در کنار هم باشند.

محی‌الدینی افزود: ترویج این فرهنگ در قالب هنر به ویژه هنرهایی همچون تئاتر و فیلم و شعر ممکن است و قطعاً با ترویج این ارزش‌ها بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تئاتر خیابانی هم باید با مفاهیم و محتواهای مناسب حمایت و تقویت شود گفت: امسال اقداماتی در راستای ترویج فرهنگ اصیل یزد انجام شد که مورد استقبال بسیار خوب مردم قرار گرفت و قطعاً اگر این فعالیت‌ها تداوم داشته باشد و با محتوای غنی به آن پرداخت؛ تاثیرپذیری بسیار بالایی از سوی مردم را شاهد خواهیم بود.

شهردار شهر یزد خوشنامی مردم یزد را یکی از نتایج همین فرهنگ دانست و گفت: همچنان یزد در کشور به خوشنامی شناخته می‌شود و لازم است ارزش‌هایی که منجر به ویژگی‌هایی همچون خوشنامی و پاکدستی می‌شود در جامعه بیش از پیش ترویج شود.

محی‌الدینی با انتقاد از اینکه در بسیاری از برنامه‌های هنری لهجه یزدی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: لازم است تلاش شود که در قالب‌های هنری از جمله تئاتر و فیلم بیش از پیش از لهجه شیرین یزدی استفاده شود.

کد خبر 576307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.