اختلال اضطراب از والدین به کودک منتقل می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که اضطراب و نگرانی مادروپدر می‌تواند به فرزند منتقل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال انتقال اضطراب و نگرانی از والدین به فرزندان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف ۳۹۸ کودک از ۲۲۱ مادر و ۲۳۷ پدر را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اضطراب و نگرانی مادر و پدر می‌تواند به فرزند منتقل شود.

به گفته پژوهشگران مادران مضطرب، بیشتر دختران مضطرب و پدران مضطرب، پسران مضطرب‌تری دارند. کودکان ممکن است رفتارهای اضطرابی را درصورتی‌که توسط والدین هم‌نجس نشان داده شود، یاد بگیرند؛ یعنی پسران رفتار پدرشان و دختران رفتار مادرشان را یاد می‌گیرند. کودکان رفتارهای مضطربانه را از والدین خود می‌آموزند، به این معنا که انتقال اضطراب از والدین به فرزندان قابل پیشگیری است.

اختلالات اضطراب بسیار رایج هستند و با افسردگی، افت تحصیلی، سوءمصرف مواد و خودکشی مرتبط است. والدین باید درمورد اضطراب خود، نه تنها برای سلامتی خود، بلکه برای سلامتی فرزندانشان نیز کمک بگیرند. رفتار شجاعانه را برای فرزندان خود الگوبرداری کنند و آن‌ها را تشویق کنند تا با موقعیت‌هایی که ممکن است اضطراب‌آور باشد، روبه‌رو شوند.

کد خبر 589390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.