عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۰ تیر

در این بسته خبری درمورد عرضه شیائومی میکس پنج با شارژر ۲۰۰ واتی، عرضه اسپیکرهای بلوتوثی سری X سونی با حسگر محیط و شارژدهی طولانی، همچنین اینکه نسخه جدید گوگل کروم باگ‌های امنیتی را برطرف می‌کند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

قابلیت جدید واتس‌اپ برای مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن

واتس‌اپ در حال پیاده سازی یک ساختار و ویژگی جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند وضعیت آنلاین بودن خود را از دید سایر کاربران مخفی کنند.

براساس اطلاعات منتشر شده قرار است تا این قابلیت در بخش تنظیمات این نرم‌افزار محبوب ارتباطی در دسترس کاربران قرار بگیرد و به کمک آن می‌توان آنلاین یا آفلاین بودن را از دید کاربران دیگر مخفی نگاه داشت.

این خبر براساس تصاویر منتشر شده و اسکرین‌شات‌های لو رفته مشخص شده و براساس آن قرار است تا استفاده از این قابلیت بسیار ساده و راحت قابل انجام باشد. براساس نسخه بتای منتشر شده در ماه آوریل، قابلیت مربوط به این موضوع با نام My Contacts Except قرار گرفته و به کاربران اجازه می‌دهد تا وضعیت نمایش اینکه آخرین بار چه زمانی در واتس‌اپ فعال بوده‌اند را از دید دیگران خارج کنند.

توئیتر با استخدام تیم حقوقی به مقابله با ایلان ماسک می‌رود

گزارش‌ها نشان می‌دهد که توئیتر به منظور شکایت از ایلان ماسک شرکتی را به خدمت گرفته که استراتژی «قرص سمی» را اختراع کرده است.

توئیتر آماده جدال دادگاهی با ایلان ماسک می‌شود. این شبکه اجتماعی، یک شرکت حقوقی را به خدمت گرفته تا شکایت از ایلان ماسک را جلو ببرد. شرکتی که مارتین لیپتون، مؤسس آن، مبدع طرح حقوق سهامداران یا همان مکانیزم دفاعی «قرص سمی» است. توئیتر در ابتدا برای مقابله با پیشنهاد خرید ایلان ماسک، از این استراتژی استفاده می‌کرد.

ایلان ماسک سندی را برای لغو تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر ارائه کرد. پس از این اتفاق برت تیلور، رئیس شرکت توئیتر، اعلام کرد اقداماتی قانونی در این زمینه انجام خواهد داد. از طرفی استخدام شرکت حقوقی مذکور نشان می‌دهد که توئیتر در مورد پرونده خود در دادگاه عالی مصمم است.

نسخه جدید گوگل کروم، باگ‌های امنیتی را بر طرف می‌کند

گوگل نخسه جدید گوگل کروم را اعلام کرد که باگ‌های امنیتی و اکسپلویت‌ها را به طور خودکار برطرف می‌کند.

گوگل در آخرین نسخه به‌روزرسانی خود یک آپدیت امنیتی برای مرورگر کروم منتشر کرد که به طور خودکار می‌تواند حفره‌های امنیتی را از بین ببرد. این نخسه جدید با نام کروم «Chrome ۱۰۳.۰.۵۰۶۰.۱۱۴» به صورت خودکار به روز رسانی شده و باگ‌های حمله روز صفر یا زیرو دی (Zero Day)را بر طرف می‌کند و از سیستم شما محافظت می‌کند.

گوگل به تازگی آخرین مورد از حفره امنیتی که کاربران اندروید و ویندوز را هدف قرار داده، از حفره امنیتی روز صفر یا زیرو دی (Zero Day) به نام «CVE-۲۰۲۲-۲۲۹۴» پرده برداشت.

عرضه شیائومی میکس پنج با شارژر ۲۰۰ واتی

شیائومی ممکن است به‌زودی گوشی هوشمند جدیدی با فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی عرضه کند که شایعات از این گوشی با نام شیائومی میکس پنج یاد می‌کنند.

در می ۲۰۲۱، شیائومی فناوری HyperCharge بی‌سیم ۲۰۰ و ۱۲۰ واتی خود را معرفی کرد در حالی که ظاهراً این شرکت هیچ برنامه‌ای برای به‌روزرسانی فناوری شارژ بی‌سیم ۱۲۰ واتی ندارد، به نظر می‌رسد که شیائومی ممکن است به‌زودی گوشی هوشمند جدیدی با فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی عرضه کند که شایعات از این گوشی با نام شیائومی میکس پنج یاد می‌کنند. در همین راستا، شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی در وب‌سایت صدور گواهینامه 3C ظاهر شده است.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی با شماره مدل MDY-13-EU در وب‌سایت صدور گواهینامه 3C مشاهده شده است. اطلاعات این وب‌سایت نشان می‌دهد که آداپتور جدید شیائومی از حداکثر سرعت شارژ ۲۰ ولت / ۱۰ آمپر (۲۰۰ وات) پشتیبانی می‌کند. همچنین باید اشاره کنیم که این محصول با ولتاژهای 5V3A، 9V3A، 1176A و 17V10A نیز سازگار است. ظاهر شدن این آداپتور در این وب‌سایت صدور گواهینامه، نشانه خوبی است که شیائومی ممکن است به‌زودی گوشی هوشمند جدید خود را با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰۰ واتی در هفته‌های آینده عرضه کند.

خط‌ونشان سامسونگ برای رقبای چینی: از داده‌های کاربرانمان به‌عنوان اسرار دولتی محافظت می‌کنیم

یکی از مدیران بالارتبه سامسونگ می‌گوید این شرکت اهمیت زیادی برای حفظ حریم خصوصی قائل است و به‌همین‌دلیل داده‌های محرمانه کاربرانش را به‌عنوان اسرار دولتی تلقی می‌کند.

استفاده دولت‌ها از جاسوس‌افزارهایی مثل Pegasus شرکت NSO Group و به‌تازگی Hermit در سیستم‌عامل اندروید به‌منظور نفوذ به گوشی هوشمند افراد مهم چیز جدیدی نیست و تاکنون بارها خبرساز شده. در همین راستا آن‌طورکه Gadgets Now به نقل از یک مدیر بالارتبه سامسونگ الکترونیکس می‌نویسد این شرکت اطلاعات محرمانه کاربران را به‌عنوان اسرار دولتی تلقی می‌کند و برای حفاظت از امنیت داده‌های شخصی و اطلاعات حساس سراغ سیستم‌های پیشرفته‌ی مبتنی‌بر تراشه می‌رود.

عرضه اسپیکرهای بلوتوثی سری X سونی با حسگر محیط و شارژدهی طولانی

سونی از اسپیکرهای بلوتوثی جدید سری X رونمایی کرده است. این اسپیکرهای بلوتوثی در کشور چین با زمان شارژدهی متفاوت عرضه شده‌اند. اسپیکرهای بلوتوثی سری X سونی در سه مدل رونمایی شده‌اند. این اسپیکرها از زمان شارژدهی بین ۱۶ تا ۲۵ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد برخوردار هستند.

سونی برای این مدل‌های بلندگوهای جدیدی طراحی کرده که می‌توانند صدا را به تعادل در همه جای اتاق پخش کنند. سونی همچنین فناوری‌های LIVE SOUND و MEGA BASS را نیز برای بهبود بیس و تولید صدای بهتر مورد استفاده قرار داده است.

رونمایی دل از جدیدترین نسل از لپ‌تاپ‌های Inspiron 14 Plus و Inspiron 16 Plus مخصوص طراحان و مدیران

شرکت دل روز گذشته از جدیدترین نسل از لپ‌تاپ‌های سری محبوب اینسپایرون پلاس خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌های جدید در هر دو اندازه نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی و با پردازنده‌‎های نسل ۱۲ سری H رونمایی شده و از کارت‌‎های گرافیک RTX ۳۰۶۰ استفاده می‌کنند.

سری Inspiron لپ‌‎تاپ‌های دل ازجمله محصولاتی برای کاربری عمومی هستند که نسخه‌های پلاس آن‌ها به صورت ویژه می‌توانند برای عملیات مهندسی و پردازش قدرتمند مورد استفاده قرار گیرند.

همان‌طورکه گفته شد دو مدل جدید Inspiron ۱۴ Plus و Inspiron ۱۶ Plus هستند. Dell Inspiron ۱۴ Plus با پردازنده اینتل نسل ۱۲ یا AMD Ryzen 3000 طراحی شده‌اند. Inspiron 14 Plus یک دستگاه دو در یک است که برای انواع کاربری‌ها مناسب است. این لپ‌تاپ در بخش نمایشگر حاشیه‌‎های بسیار کم و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد. صفحه نمایش نسخه ۱۴ پلاس دارای وضوح FHD و ویژگی‌های ComfortView، سیستم مدیریت تابش نور DC Dimming و حالت کاهش نور آبی است.

مک بوک ایر M2 اپل در پردازش چندهسته‌ای ۲۰ درصد نسبت به M1 سریع‌تر است

اپل اخیراً از لپ‌تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲ با تراشه M2 رونمایی کرده و حالا نتایج بنچمارک آن منتشر شده است. این نتایج، بهبود قابل‌توجهی را در عملکرد آن نسبت به مک بوک ایر ۲۰۲۰ با تراشه M1 نشان می‌دهند. تراشه M2 دارای هشت هسته پردازشی و ۱۰ هسته گرافیکی است.

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهند که مک بوک ایر M2 هرچند عملکرد CPU خیره‌کننده‌ای ندارد اما در مقایسه با مک بوک ایر M1 امتیازهای بهتری را کسب کرده است. نکته‌ای که خریداران مک بوک ایر ۲۰۲۲ باید به آن توجه داشته باشند این است که اپل در تراشه M2 تمرکز خود را بیشتر روی بهبود عملکرد GPU گذاشته است؛ با این حال، سرعت کلاک و عملکرد پردازشی آن نیز بهبود یافته است.

کد خبر 587383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.