آغاز به کار جشنواره قرآنی حکیم‌ الهی‌قمشه‌ای در شهرضا

معاون اجرایی جشنواره حکیم‌ الهی‌قمشه‌ای از برگزاری جشنواره قرآنی تا مهرماه سال جاری خبر داد.

حمید رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره قرآنی حکیم الهی‌قمشه‌ای امروز در بیت‌الاصغر شهرستان شهرضا برگزار می‌شود و به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند و تا مهرماه ادامه می‌یابد.

به گفته وی، این جشنواره دارای سه مرحله آزمون مقدماتی همراه با برگزاری کارگاه، آزمون نیمه‌نهایی و برگزاری کارگاه و در نهایت آزمون نهایی است.

وی در رابطه با بخش‌های مختلف این جشنواره تصریح کرد: جشنواره حکیم الهی در چهار بخش قرآنی، هنری، رسانه‌ای و فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود. بخش قرآنی شامل تفسیر، قرائت ترتیل، حفظ، فرازخوانی و تصحیح قرائت نماز است.

معاون اجرایی جشنواره حکیم الهی شهرضا ادامه داد: صنایع دستی، خوشنویسی، گرافیک، تصویرسازی و نقاشی بخش هنری این رویداد را شامل می‌شود و در بخش رسانه نیز علاقه‌مندان به تولید پادکست، ساخت کلیپ، موشن‌گرافی و ساخت مستند می‌پردازند.

به گفته رحمتی، در بخش فرهنگ قرآنی جشنواره حکیم الهی شرکت‌کنندگان به گردآوری کتاب و رساله‌ای با نام «بر کرانه کوثر» با محوریت شناسایی سنت‌های قرآنی موجود در شهرضا اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: این جشنواره به جز بخش قرآنی که در دو رده سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود، رده سنی و محدودیت سنی خاصی ندارد و تاکنون نزدیک به ۸۰۰ نفر در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر 587375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.