بهترین نمایشگاه‌های مجازی تابستانی در اروپا

موزه‌های اروپایی میزبان بسیاری از بهترین شاهکارهای هنری و صنایع دستی باستانی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مردم دنیا به دلایل مختلف امکان بازدید از نمایشگاه‌ها و موزه‌های سایر کشورهای دنیا را ندارند و این در حالی است که به شدت به تماشای آثار هنری آن‌ها علاقمند هستند. امروزه و به ویژه پس از انتشار ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در بسیاری از نقاط دنیا ترویج یافته و همین رویداد، امکان بازدید از آن‌ها را برای تمام مردم جهان تسهیل کرده است. در همین رابطه، بسیاری از مدیران موزه‌های سراسر جهان، نمایشگاه‌های مجازی متعددی برای فصل تابستان برگزار کرده‌اند که در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها پرداخته می‌شود.

موزه امپراتوری، آمستردام

موزه ملی هلند در آمستردام همه ساله میزبان بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بازدیدکننده از سراسر جهان است که اغلب آن‌ها به بهانه تماشای نقاشی‌های مشهور هلندی نظیر "زن شیردوش"، اثر یوهانس ورمیر و "نگهبان شب" اثر رامبرانت راهی پایتخت می‌شوند. به لطف وجود اینترنت و پیشرفت روزافزون آن، تابستان امسال تماشای برترین نقاشی‌های موزه امپراتوری برای مردم سراسر جهان به طور مجازی امکان‌پذیر شده است.

موزه بریتانیا، لندن

موزه بریتانیا یکی از غنی‌ترین و بهترین موزه‌های جهان با بیش از هشت میلیون اثر هنری از سراسر دنیا به شمار می‌رود که همه ساله سیل عظیمی از گردشگران را راهی لندن، پایتخت انگلستان، می‌کند. به لطف همکاری مدیران این موزه با گوگل آرت اند کالچر، یک بستر آنلاین از تصاویر و فیلم‌ها با وضوح بالا از آثار هنری و مصنوعات فرهنگی، دسترسی مجازی به اغلب آثار هنری این موزه برای مردم سراسر جهان امکان‌پذیر شده است و جالب این‌که آثاری متنوع از هنر اسلامی گرفته تا مومیایی‌های مصر باستان در این موزه قابل مشاهده است.

موزه روابط شکست‌خورده در زاگرب

گاهی روابط رمانتیک میان افراد مدت زیادی طول نمی‌کشد و با شکست مواجه می‌شود. زاگرب، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کرواسی میزبان موزه‌ای بسیار جالب به نام "موزه روابط شکست‌خورده" است که در آن وسایل و یادگاری‌هایی از عشاق پس از پایان ارتباط میان آن‌ها به جا مانده است. از مهم‌ترین اشیایی که در این موزه نگهداری می‌شود می‌توان به خرس‌های عروسکی با نماد روز عشاق، عکس‌های خاطره‌انگیز، لباس‌های عروس و حتی یک تبر اشاره کرد که نشان از وجود عشق و پایان آن دارد. مدیران موزه روابط شکست‌خورده در تابستان جاری، بازدید از اغلب آثار آن را به طور مجازی برای علاقمندان سراسر جهان امکان‌پذیر کرده‌اند.

موزه واتیکان، واتیکان

موزه‌های واتیکان از غنی‌ترین و عظیم‌ترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید که مجموعه‌ای از بهترین آثار هنری قرن هفدهم سراسر دنیا را در خود جا داده است. ورودی این موزه به طور معمول ۱۷ یورو است با این حال، در تابستان سال جاری مردم می‌توانند به طور رایگان و البته مجازی از بهترین آثار آن به صورت ۳۶۰ درجه دیدن کنند. سقف کلیسای سیستین این موزه که توسط میکل‌آنژ هنرمند، پیکرتراش، معمار و چکامه‌سرای ایتالیایی رنسانس نقاشی شده است از بهترین جاذبه‌های مجازی این موزه محسوب می‌شود که تماشای زیبایی‌های آن مستلزم دقت زیاد بازدیدکنندگان است.

موزه و تئاتر دالی در فیگرس

موزه و تئاتر دالی که وقف زندگی و آثار سالوادور دالی، هنرمند سورئالیست اهل اسپانیا در شهر فیگرس شده است، با طراحی منحصر به فرد خود یک اثر هنری شگفت‌انگیز به حساب می‌آید. چشم‌انداز این موزه محبوب را نان‌های رولی و تخم‌مرغ‌های خیلی بزرگ فرا گرفته است و نمایی تندیس‌مانند به آن بخشیده است که در هیچ جای جهان نظیر ندارد. جالب است بدانید که جسد سالوادور دالی به عنوان آخرین آرزوی او، در سالن مرکزی موزه دفن شده است و خود به عنوان جاذبه گردشگری مهمی در شهر عمل می‌کند.

موزه پرگامون در برلین آلمان

موزه پرگامون یکی از محبوب‌ترین موزه‌های جهان در نگاه دوستداران هنر محسوب می‌شود که در مرکز تاریخی شهر واقع شده و نمایشگاه‌های بسیاری را در بر گرفته است. مهم‌ترین اثر هنری که در این موزه نگهداری می‌شود، سازه عظیمی به نام محراب پرگامون است که به یومنس دوم سوتر، فرمانروای پرگامون و پسر آتالوس اول سوتر و ملکه آپولونیس و از اعضای سلسله آتالید پرگامون نسبت داده شده است. بازدید از آثار هنری موزه پرگامون برای تمام مردم دنیا به طور مجازی رایگان است.

موزه لوور پاریس

دوستداران نقاشی معروف مونالیزا، اثر لئوناردو داوینچی، اغلب موفق به تماشای آن در کمتر از سه متر فاصله نمی‌شوند چرا که همواره سیل عظیمی از بازدیدکنندگان با گوشی‌هایی در دست به تماشای آن مشغول هستند و فضایی برای نزدیک شدن به این اثر هنری مشهور به جا نمی‌گذارند. امروزه نرم‌افزاری به نام "مونالیزا از پشت شیشه" در اختیار مردم جهان قرار گرفته است که امکان تماشای این نقاشی را به طور ۳۶۰ درجه برای علاقمندان فراهم می‌آورد.

موزه لوور در پاریس، پایتخت فرانسه میزبان نمایشگاه‌های هنری مجازی بسیاری است که مردم سراسر دنیا را به تماشای آثار برتر خود بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دعوت می‌کند و آن‌ها را با دنیای هنر پیوند می‌دهد.

کد خبر 587026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.