عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۷ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه دل از لپ تاپ‌های جدید سری Inspiron Plus رونمایی کرد، اینفینیکس نوت ۱۲ 5G و نوت ۱۲ پرو 5G معرفی شدند و سری شیائومی ۱۳ احتمالاُ از بدنه سرامیکی بهره خواهند برد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

توئیتر روزانه یک میلیون هرزنامه را مسدود می‌کند

توئیتر ادعا می‌کند که ربات‌ها را در شبکه اجتماعی خود مدیریت کرده و برای رسیدن به این هدف روزانه یک میلیون هرزنامه را مسدود می‌کند. توئیتر روز پنجشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که روزانه بیش از یک میلیون اکانت اسپم را از پلتفرم خود حذف می‌کند. این دو برابر عددی است که پاراگ آگراوال، مدیر عامل شرکت در ماه می اعلام کرده بود.

این شرکت موضع سابق خود را همچنان حفظ کرده و می‌گوید ربات‌ها کمتر از پنج درصد از کاربران فعال در این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهند. تعداد اکانت‌های اسپم و نحوه برخورد توئیتر با آن‌ها در ماه‌های اخیر به موضوعی مورد بحث تبدیل شده است، زیرا ایلان ماسک با اشاره به تلاش‌های این شرکت برای کم اهمیت جلوه دادن مشکل هرزنامه‌ها، تهدید کرد که از خرید این شرکت کناره گیری خواهد کرد.

اینفینیکس نوت ۱۲ 5G و نوت ۱۲ پرو 5G معرفی شدند

سری نوت ۱۲ اینفینیکس قبلاً شامل چهار گوشی هوشمند نوت ۱۲، نوت ۱۲ G96، نوت 12i و نوت 12 VIP بود. با اضافه شدن نوت ۱۲ 5G و نوت ۱۲ پرو 5G امروز، این رقم اکنون به شش دستگاه افزایش می‌یابد.

اینفینیکس نوت ۱۲ 5G و نوت ۱۲ پرو 5G بخش‌های بزرگی از برگه مشخصات خود را به اشتراک می‌گذارند، اما پیکربندی حافظه و سیستم‌های دوربین متفاوتی دارند. مدل معمولی دارای شش گیگابایت رم (+ ۳ گیگابایت مجازی) و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است، در حالی که نسخه پرو با هشت گیگابایت رم (+ ۵ گیگابایت مجازی) و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود. هر دو دارای اسلات کارت microSD اختصاصی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی تا دو ترابایت هستند.

مایکروسافت اج ویرایش تصاویر قبل از ذخیره آن‌ها را امکان‌پذیر می‌کند

نسخه آزمایشی مرورگر اج میزبان قابلیت جدیدی شده که ویرایش تصاویر وب را قبل از ذخیره کردن آن‌ها امکان‌پذیر می‌کند. این قابلیت احتمالاً بعداً به‌صورت عمومی منتشر می‌شود.

مایکروسافت در حال کار روی ابزار جدیدی برای Microsoft Edge است که ذخیره‌ی عکس از اینترنت را ساده‌تر می‌کند. جدیدترین بیلد نسخه‌ی Canary شامل قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر را پیش از ذخیره کردن، ویرایش کنند. این قابلیت که نخستین بار توسط کاربری در ردیت کشف شد به‌صورت محدود در نسخه‌ی آزمایشی اج ارائه می‌شود.

در حال حاضر وقتی در مرورگر اج روی تصاویر وب راست‌کلیک کنید به گزینه‌ای برای ذخیره‌سازی آن‌ها دسترسی دارید. این قابلیت برای ذخیره‌سازی همان تصویری که روی صفحه‌نمایش می‌بینید کاربردی است، اما عملکرد محدودی دارد. شماری از کاربران ترجیح می‌دهند تصاویر را کراپ کنند. در حالت عادی برای این کار باید تصویر را ازطریق مرورگر ذخیره کنید، آن را در ابزارهای ویرایش نظیر فتوشاپ باز کنید و تغییرات لازم را انجام دهید. به‌لطف قابلیت جدید اج، کاربر می‌تواند تمامی این کارها را در زمانی سریع ازطریق مرورگر انجام دهد.

سری شیائومی ۱۳ احتمالاُ از بدنه سرامیکی بهره خواهند برد

براساس گزارشی جدید انتظار می‌رود سری شیائومی ۱۳ با بدنه‌ی سرامیکی ساخت شرکت BYD روانه بازار شوند.

شیائومی به‌تازگی گوشی‌های هوشمند سری 12S خود را در چین معرفی کرده است. سری جدید این برند موسوم به شیائومی ۱۳ احتمالاً با بدنه‌ای از جنس سرامیک عرضه خواهد شد. گفته می‌شود شرکت BYD وظیفه ساخت بدنه سرامیکی این گوشی‌ها را برعهده خواهد داشت. این خبر براساس یک نمونه اولیه ارائه شده است و باید دید آیا محصول نهایی واقعاً از پنل پشتی سرامیکی بهره خواهد برد یا خیر. این درحالی است که ابتدا انتظار می‌رفت شیائومی 12S اولترا نیز با بدنه سرامیکی معرفی شود اما سرانجام این اتفاق رخ نداد.

شیائومی قبلاً در برخی پرچم‌داران رده‌بالای خود ازجمله Mix 4 و Mix Fold از پنل‌های پشتی سرامیکی استفاده کرده است. بدنه سرامیکی از فرم‌فکتور سبکی بهره می‌برد و اگر سری شیائومی ۱۳ نیز به چنین قابلیتی مجهز شود، بسیار جالب خواهد بود.

شیائومی 12T پرو با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی در راه است

اسمارت‌فون موتو X30 پرو به‌زودی در بازار چین عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این دستگاه نخستین اسمارت‌فون جهان با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به‌شمار خواهد رفت. به‌نظر می‌رسد که طی ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی شاهد رونمایی اسمارت‌فون‌های مجهز به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی از جانب سایر برندها خواهیم بود. در این میان به‌نظر می‌رسد که شیائومی نیز روی توسعه اسمارت‌فون پرچم‌دار شیائومی 12T پرو با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی کار می‌کند.

یک فعال یوتیوبی با شناسه The Pixel از طریق انتشار یک ویدئو به برخی مشخصات کلیدی اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده شیائومی اشاره نموده و مدعی شده که این گجت مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک خواهد بود. با این‌حال وی به نام دستگاه اشاره نکرده است. بر اساس اعلام یک خبرچین ویتنامی با نام Chun، فعال یوتیوبی در رابطه با اسمارت‌فون شیائومی 12T پرو صحبت کرده است.

گوشی Lava Blaze با تراشه هلیو A22 و نمایشگر ۶.۵ اینچی معرفی شد

شرکت لاوا (Lava) از گوشی جدید خود به نام Blaze رونمایی کرد. این گوشی دارای پنل پشت شیشه‌ای است و از تراشه ۱۲ نانومتری هلیو A22 با هشت هسته پردازشی Cortex-A53 و یک واحد گرافیکی PowerVR GE8300 بهره می‌برد.

گوشی Lava Blaze مجهز به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با وضوح ۷۲۰x۱۶۰۰ پیکسل بوده و یک دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی در داخل ناچ خود دارد. این دوربین همچنین می‌تواند برای باز کردن قفل گوشی با سرعت ۱.۰۸ ثانیه استفاده شود. البته سنسور اثرانگشت پشت گوشی عملکرد سریع‌تری در باز کردن قفل گوشی خواهد داشت (۰.۳۵ میلی‌ثانیه).

در پشت این گوشی یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی در کنار دو دوربین عمقی و ماکرو دو مگاپیکسلی و یک فلاش LED وجود دارد. این گوشی در بخش نرم‌افزار سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند و در داخل خود سه گیگابایت رم (به‌اضافه سه گیگابایت رم مجازی) و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

دل از لپ تاپ‌های جدید سری Inspiron Plus رونمایی کرد

دل چند لپ‌تاپ جدید با نام تجاری Inspiron Plus معرفی کرده است. کامپیوترهای قابل حمل Inspiron 14 Plus و Inspiron 16 Plus از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core سری H، رم DDR5 و گرافیک مجزا اختیاری بهره می‌برند. هر دو دستگاه از قبل ویندوز ۱۱ به صورت پیش فرض نصب شده است.

همانطور که از نام آن مشخص است، لپ تاپ Inspiron 16 Plus دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی با رزولوشن ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ پیکسل است. این نمایشگر از Dolby Vision و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. دل گزینه‌های سفارشی‌سازی را نه تنها با رم ۴۸۰۰ مگاهرتز DDR5 ارائه می‌کند، بلکه مشتریان می‌توانند بین گرافیک‌های یکپارچه، انویدیا GeForce RTX 3050 و GeForce RTX 3060 GPU یکی را انتخاب کنند. خریداران می‌توانند ۶۴ گیگابایت رم DDR5 را در دل Inspiron 16 Plus قرار دهند، در حالی که دل Inspiron 14 Plus می‌تواند تا ۴۰ گیگابایت رم را در خود جای دهد.

کد خبر 586833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.