جاسازی موادمخدر در بناهای تاریخی ادعایی بی‌اساس است

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون موردی از کشف مواد مخدر در بناهای تاریخی استان اصفهان گزارش نشده است، گفت: جاساز کردن مواد در بناهای تاریخی استان اصفهان ادعایی بی‌اساس است.

علی‌رضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با رد موضوع جاساز کردن مواد مخدر در بناهای تاریخی استان اصفهان، اظهار کرد: این موضوع در بازدید اخیر وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از پل تاریخی خواجو توسط یکی از شهروندان شهر اصفهان مطرح شد، در صورتی‌که این ادعای شهروند صحت ندارد.

وی افزود: هر روز توسط مأموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی از تمام بناهای تاریخی استان اصفهان به‌ویژه پل تاریخی خواجو بازدید به عمل می‌آید، ضمن اینکه حجم بازدید و عبور و مرور شهروندان از بناهای تاریخی بسیار زیاد است و فرد توزیع‌کننده به دلیل ازدحام جمعیت فرصتی برای جاساز کردن مواد در بنا یا سازه تاریخی ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: کافی است به آمار کشفیات و برخورد نیروی انتظامی استان اصفهان با توزیع‌کنندگان مواد مخدر توجه شود؛ تاکنون در این آمار اشاره‌ای به‌جا ساز کردن مواد در بناهای تاریخی نشده است.

به گفته این مسئول، ممکن است فرد توزیع‌کننده مواد در محدوده بنای تاریخی اقدام به فروش کند، اما موردی از جاساز کردن مواد مخدر و کشف آن در بناهای تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گزارش نشده است.

ایزدی تأکید کرد: از مردم و رسانه‌های استان تقاضا دارم به این ادعاهای بی‌اساس توجه نکنند. اداره کل میراث فرهنگی در کنار نیروی انتظامی از انجام این کار در بناهای تاریخی ممانعت می‌کند.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که ۱۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن شامل میدان امام، عمارت چهل‌ستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع و سه قنات به ثبت جهانی رسیده است.

اصفهان، عنوان دومین شهر جهانی صنایع‌دستی را دارد. از ۶۰۲ رشته صنایع‌دستی شناسایی‌شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان اصفهان است.

کد خبر 585737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.