"ماه تنها نیست" شور شاعرانه زندگی است

نگاه لبریز از امید در کتاب «ماه تنها نیست» زندگی را در تصویری متفاوت نوید می‌دهد؛ چنان که حتی گلایه‌های شاعرانه‌اش نیز فرودی دل‌انگیز در امید و امیدواری دارد، همان که نیاز روزگار ما است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب شعر «ماه تنها نیست» نوشته مهناز ملکی‌ریزی، شاعر و نویسنه لنجانی است. این کتاب سی غزل زیبا با موضوعات اجتماعی و عاشقانه را در خود جای داده که آغازش با "لبخند" و پایانش با "ماه تنها نیست" حکایت از جلوه احساس شاعر در زبان امروز دارد.

اشعار این کتاب، به "اهالی دل و عاشقان سخن و خانواده شاعر" که همراهان همیشگی‌اش در امر فرهنگ و ادب بوده‌اند، پیشکش شده است.

پیش سخن کتاب با بیت زیبایی از عطار نیشابوری آغاز می‌شود: شعر اگر حکمت بُوَد، طاعت بُوَد / قیمتش هر روز وهر ساعت بُوَد

سپس با شرح مختصری در مورد کتاب، از خانواده و استادان یاریگر و مشوق، سپاسگزاری کرده و آن‌ها را بخاطر نقدهای کارشناسانه و راهنمایی‌های ادیبانه، از عوامل پیشرفت قلم و اشعارش دانسته است.

مهناز ملکی‌ریزی با نگاهی نو، بعضی از مسائل اجتماعی را هنرمندانه و قابل تقدیر در قالب واژه‌ها ریخته است. «قصه زن» در فصل سوم کتاب، تأییدی بر این مدعا است.

بوی بهشت از سیب‌های دامن من بود / از روز اول عاشقی هم گردن من بود

استاد محمدجواد آسمان یکی از شاعران برجسته کشور و داور پایگاه نقد شعر تهران در مورد این شعر مهناز ملکی می‌گوید:
«صدای تاریخی زنان را در شعرهای این شاعر، نه با برچسب نچسب و عاریتی فریادهای فمینیستی؛ بلکه با نگاهی شاعرانه می‌شنویم؛ چه در یک زمینه عاشقانه خاص و چه در نگره‌ای تاریخی اسطوره‌ای. این ویژگی را که یحتمل بدون تلاش و کوشش، برخاسته از ضمیر شاعر و جنم جهان‌بینی اوست، باید غنیمت دانست»

نگاه لبریز از امید این بانوی شاعر در "ماه تنها نیست" زندگی را در تصویری متفاوت نوید می‌دهد؛ چنان که حتی گلایه‌های شاعرانه‌اش نیز فرودی دل‌انگیز در امید و امیدواری دارد، همان که نیاز روزگار ماست.

"ماه" تخلص اوست که در عنوان کتاب و برخی از اشعارش، در طلوعی دلپذیر، رخ می‌نماید.

مجموعه شعر "ماه تنها نیست" در بهار ١۴٠١ توسط انتشارات گرجی لنجان در ٧٠ صفحه چاپ و منتشر شده است.

ماه تنها نیست، آرزومند آرزوهای رنگین مردم روزگار خود است و ما آرزومند آرزوهای او

کد خبر 585392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.