انتشار ۳ اثر جدید قرآنی از حجت‌الاسلام محسن قرائتی

سه اثر جدید قرآنی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی رونمایی و وارد بازار نشر شد.

به گزارش ایمنا، کتاب‌های «اطلاعات و امنیت در قرآن و روایات»، «شرح قرآنی دعای مکارم‌الاخلاق صحیفه سجادیه» و «شناخت قرآن، گامی به سوی تفسیر» از آثار جدیدالتالیف محسن قرائتی روانه بازار نشر شد.

کتاب «اطلاعات و امنیت در قرآن و روایات»، مشتمل بر شش فصل عبارت از ضرورت تشکیلات اطلاعاتی، امنیت در اسلام، خبر در اسلام، وظایف نیروهای اطلاعاتی، روش کار نیروهای اطلاعاتی و تذکرات و هشدارها است.

این کتاب به غیر از اصطلاحات درون‌سازمانی و بین‌المللی و تعبیرات خاص هر وزارتخانه، به اصل مسئله نظارت و امنیت و بازرسی پرداخته است و هر دستگاهی می‌تواند اصطلاحات مخصوص خود را با عناوین قرآنی مصداق‌یابی کند.

کتاب «شرح قرآنی دعای مکارم‌الاخلاق صحیفه سجادیه» مشتمل بر چند فصل است، مهم‌ترین فصول این کتاب سیمای دعا در قرآن، حفظ تعادل در ابعاد روح و روان، محاسبه و مراقبه، مراحل و درجات خودسازی، آثار هدایت الهی، استغفار و توبه در قرآن، مغفرت در قرآن، مصادیق نطق به هدایت، آفات توسعه مالی و اقتصادی و عمل است.

در کتاب «شناخت قرآن، گامی به سوی تفسیر» نیز مباحثی نظیر نیاز انسان به قرآن، عظمت قرآن، حقانیت قرآن، اعجاز قرآن، معارف قرآن، جاذبه قرآن، ضرورت تفسیر قرآن و صفات مفسر بازتاب یافته است.

کد خبر 587806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.