آیا پیاده‌روی به کاهش وزن کمک می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی به صورت منظم به کاهش وزن موثر کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیاده‌روی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن است زیرا تمرین آسانی به حساب می‌آید؛ به طوری که فشار کمتری به مفاصل بدن وارد می‌شود در نتیجه خطر آسیب دیدن هنگام ورزش کردن کمتر است. میزان کالری‌ای که هر شخص می‌سوزاند به وضعیت بدن مانند قد، وزن، درصد چربی و البته سرعت راه رفتن ارتباط دارد.

در صورتی که ضربان قلب افراد هنگام پیاده‌روی سریع‌تر باشد؛ کالری بیشتری می‌سوزانند. معمولاً افرادی که تناسب اندام کمتری داشته باشند دارای نرخ ضربان قلب بالاتری هستند به همین دلیل کالری بیشتری می‌سوزانند. به نظر می‌رسد از آنجایی که پیاده‌روی نسبت به دویدن یا تمرینات تناوبی با شدت بالا راحت‌تر است؛ احتمال پایبندی افراد به این تمرین ورزشی بسیار بیشتر از دیگر ورزش‌ها است.

نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی در حد متوسط، اثرات رژیم غذایی محدودیت انرژی بر کاهش توده چربی را افزایش می‌دهد. بنابراین افراد در صورت پایبندی به پیاده‌روی منظم می‌توانند کاهش وزن را تجربه کنند. راه اصلی کاهش وزن از طریق پیاده‌روی این است که با سرعت یا شدت کافی راه بروید تا برای تأمین نیاز بدن به انرژی، چربی سوزانده شود.

کد خبر 584746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.