مسیر سند تحول بنیادین به دور از اقتباس‌گری از سایر نظام‌ها طی شود

‌وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای اینکه آبادانی و پیشرفت نظام تعلیم‌وتربیت حاصل شود، باید به دور از الگوبرداری و اقتباس‌گری از نظام‌های دیگر، در مسیر اجرای سند تحول و اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش پیش برویم و الگوی خاص خود را داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری پنجشنبه دوم تیرماه در سفر به استان فارس و دیدار با نماینده ولی‌فقیه، اظهار کرد: جایگاه نماینده مقام معظم رهبری در استان‌ها، ویژه است و راهبری هیئت اندیشه‌ورز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان از سوی آن‌ها، اثرات بسیار خوب و بابرکتی برای این سازمان دارد.

وی با بیان اینکه تلاش ما، حرکت آموزش و پرورش بر مدار آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام است، افزود: آموزش و پرورش باید خود را به صورت یک نظام تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی، به معنای واقعی نشان دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای سند ۲۰۳۰ توسط کشورهای مختلف اسلامی، گفت: آموزش و پرورش باید از الگوی خاص خود استفاده کند و این مهم در سند تحول بنیادین مطرح شده و نظام تعلیم و تربیت با اکسیر انقلاب اسلامی است که نظام متفاوتی خواهد بود.

نوری، پیشرفت و متمایز بودن آموزش و پرورش را ناشی از اجرای سند تحول بنیادین دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه چرخه آبادانی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت حاصل شود، باید به دور از الگوبرداری و اقتباس‌گری از نظام‌های دیگر، در مسیر اجرای سند تحول و اسناد بالادستی آموزش و پرورش پیش برویم و الگوی خاص خود را داشته باشیم؛ لذا تصمیم داریم تا این کار را با توجه به آموزه‌های دینی انجام دهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 583642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.