طرز تهیه نان باگت خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله نان ساندویچی کنجدی بدون فر

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه نان باگت خانگی به همراه نکات مهم برای آماده سازی نان ساندویچی و محبوب جهان با و بدون فر در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، باگت یک نان بین‌المللی در تهیه انواع ساندویچ‌ها به شمار می‌آید. این نان حجیم شده یکی از پر مصرف ترین نان‌ها در سرتاسر جهان است که دارای خواص و عوارض متفاوتی است. خاستگاه آن فرانسه و مورد علاقه بسیاری از کودکان است. شما می‌توانید با استفاده از مواد غذایی سالم و مرغوب نان باگت خانگی درست کنید و برای وعده‌های غذایی مورد استفاده قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه نان باگت خانگی

آرد سفید ۴ لیوان
آب ۵/‏۱‬ لیوان
خمیرمایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
کره نرم شده ۵۰ گرم
شکر ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق مرباخوری
کنجد به مقدار کافی

طرز تهیه نان باگت خانگی

طرز تهیه نان باگت خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله نان ساندویچی کنجدی بدون فر

مرحله اول

در ابتدا یک لیوان بردارید و داخل آن آب ولرم بریزید. سپس یک قاشق خمیر مایه را به آن اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری شکر را نیز به مواد داخل لیوان اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم به خوبی مخلوط شوند.

مرحله دوم

در این مرحله، پس از مخلوط شدن مواد، روی لیوان را با یک نعلبکی بپوشانید و کمی صبر کنید تا خمیر مایه مناسب تهیه باگت آماده شود.

مرحله سوم

یک کاسه بردارید و شکر، آرد و نمک به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. هنگامی که مواد یکدست شدند باید خمیر مایه آماده شده درون لیوان را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و توسط یک همزن برقی آن را هم بزنید. سپس در هنگام هم زدن و مخلوط کردن، کم کم آب را اضافه کنید.

مرحله چهارم

کره را روی حرارت بخار قرار دهید. می‌توانید از کتری برای این کار استفاده کنید. سپس کمی صبر کنید تا ذوب شود. پس از آنکه کمی از حرارت آن کاسته شد، کره را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و خمیر را ورز دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله منتظر بمانید تا خمیر شما نرم شود. سپس آن را روی یک سطح قرار دهید و آن را به ۹ قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله ششم

هر قسمت را یک چونه در نظر بگیرید. سپس روی آن را یک نایلون فریزر چرب شده بیندازید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا استراحت کند. در زمان استراحت پلاستیک را از سطح نان‌ها بلند نکنید.

مرحله هفتم

پس از گذشت یک ربع، یکی یکی چونه ها را باز کنید تا پهن شود. سپس هر چونه را به صورت رولی در بیاورید. انتها و ابتدای خمیر را با دست محو کنید.

مرحله هشتم

سپس سینی فر را با آرد آغشته کنید. مجدداً روی رول های آماده شده یک پلاستیک چرب بیندازید و یک ساعت صبر کنید تا استراحت کنند.

مرحله نهم

در انتهای زمان استراحت، فر را روی ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه قرار دهید تا گرم شود. روی خمیرها را با مقدار خیلی کمی از آب اسپری کنید. سپس کمی کنجد روی آن بپاشید.

مرحله دهم

یک کاسه آب جوش را به همراه سینی خمیرها وارد فر کنید. نیم ساعت صبر کنید تا نان‌ها پخته شوند و روی آنها طلایی رنگ شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله باید نان‌ها را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود. پس از آن، نان‌های پخته شده را داخل یک پارچه نخی بگذارید تا به واسطه هوا خشک نشوند. شما می‌توانید آن را به همراه فلافل، مرغ، کتلت و دیگر مواد غذایی محبوب ساندویچی تهیه کنید. در این هنگام نان باگت شما آماده سرو است.

طرز تهیه نان باگت خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله نان ساندویچی کنجدی بدون فر

نکات کلیدی برای تهیه نان باگت خانگی

  • در مرحله سوم درجه سرعت همزن را روی حالت کند قرار دهید تا مواد شما به خوبی مخلوط شوند.
  • استراحت دادن به خمیر باعث می‌شود که حجم آن هنگام پخت دو برابر شود بنابراین از حذف این مرحله پرهیز کنید.
  • شما می‌توانید این نان را به صورت گرد برای سرو همبرگر در بیاورید.
  • جا به جایی خمیرها سخت است بنابراین ابتدا ظرف مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • تا زمانی که از گرم شدن کامل فر اطمینان حاصل نکرده‌اید، خمیر نان را وارد فر نکنید.
  • برای نرم‌تر شدن بافت نان می‌توانید به جای آب کمی سیر روی سطح آن بپاشید و سپس کنجد یا سبزی‌های معطر به آن اضافه کنید.
  • طرز تهیه این نان باگت خانگی برای ۹ نفر است.
  • مدت زمان تهیه این نان ۳ ساعت است که بیست دقیقه تا یک ساعت آخر مخصوص پخت نان است.

نان باگت بدون فر

ابتدا یک تابه لبه دار را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم با شعله پخش قرار دهید، دم کنی هم روی تابه قرار دهید تا حرارت خارج نشود، پس از ۱۵ دقیقه با کاغذ روغنی کف تابه را پوشش بدید و باگت ها را کف تابه بچینید. بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای پخت باگت ها نیاز است. برای طلایی شدن باگت ها پس از پخت کافیست چند دقیقه باگت ها را برگردانید تا روی نان‌ها هم رنگ بگیرد.

کد خبر 580771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.