انتشار کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی»

رئیس نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در اصفهان گفت: کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی» در این نمایندگی تهیه و توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام‌والمسلمین محمد علیجانی، اظهار کرد: خدا به فرشته‌ها شعور داد بدون شهوت، به حیوانات شهوت داد بدون شعور و به انسان هر دو را عطا فرمود؛ انسانی که شعورش بر شهوتش غلبه کند از فرشته بالاتر است و آنکه شهوتش بر شعورش غلبه یابد از حیوان پست‌تر است.

وی افزود: همچنان که «حبّ» و «بغض» دو عامل حرکت در روح انسان، یعنی مرتبه اعلای وجود آدمی برای رسیدن به کمال هستند، «شهوت» و «غضب» نیز دو عامل حرکت در مرتبه پایین وجود آدمی، یعنی جسم او برای تداوم حیات در دنیا هستند. در این میان، «میل یا غریزه جنسی» از بقیه جنبه‌های شهوانی نفس انسان، قدرتمندتر است.

رئیس نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در اصفهان، تصریح کرد: «غریزه» یا میل جنسی نوعی حالت انگیزشی و علاقه به موضوعات و فعالیت‌های جنسی است، یا به عبارتی ظرفیت داشتن برای تجربه‌های جنسی و پاسخ‌های شهوانی یا غریزه‌ای که تعیین‌کننده هویت جنسی انسان، قوام‌بخش زندگی زناشویی و ضامن تداوم نسل او است. این غریزه موهبتی است الهی برای شیرین‌کردن زندگی در گرفتاری‌ها و تلاطمات پیچیده عالم ماده، که در عین حال می‌تواند بر فرهنگ، سیاست، اخلاق، ارتباطات فردی، خانوادگی و اجتماعی هریک از زن و مرد و نیز قوانین و فلسفه زندگی ایشان تأثیر بگذارد و از آن‌ها تأثیر بپذیرد.

وی با بیان اینکه این غریزه نیرومند و سازنده در صورت بی‌توجهی به آن یا مهارگسیختگی می‌تواند به‌سان سیلی ویرانگر ارزش‌های اخلاقی اجتماعی بشر را به باد فنا دهد، ادامه داد: انحراف در این میل می‌تواند منشأ جرم‌ها و آسیب‌های متعدد بر پیکره اجتماع بشری و افراد آن باشد و متأسفانه دشمنانی که به قدرت اعجاب‌انگیز و جاذبه‌های عمیق این نیرو پی برده‌اند، سال‌ها است به اشکال مختلف درصدد تحریک و تحریف آن در جوامع انسانی به‌خصوص در قشر جوان و نوجوان برآمده‌اند تا از طریق انحطاط ارزش‌های اخلاقی و ازهم‌گسیختگی نظام خانواده، تسلط خویش بر حکومت‌ها و چپاول منابع ملت‌های آن‌ها را مستدام دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیجانی، تصریح کرد: در وانفسای پیشرفت تکنولوژی، به‌خصوص در حوزه ارتباطات و تلفن همراه و نیز تأثیرات گسترده فضای مجازی و تبلیغات رسانه‌ای و نابسامانی حجاب و پوشش، آشفته‌بازاری درست شده است که ذهن صغیر، کبیر، پیر، جوان، زن، مرد، مجرد و متأهل را درگیر کرده و خاستگاه بسیاری از پرسش‌های ریز و درشت در این حوزه شده است.

وی افزود: گرچه دین مقدس اسلام از ۱۴ قرن پیش، مسائل و احکام لازم برای هدایت غریزه و بهره‌گیری مفید و سازنده از آن را تبیین کرده است، لکن پاسخ به پرسش‌های جنسی جوانان و نوجوانان در حوزه‌های فردی و خانوادگی، آن هم از طریق نهادی دلسوز، متعهد، مطمئن و آشنا به جهات دینی و اسلامی آن، ضرورتی انکارناپذیر است.

رئیس نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در اصفهان، اظهار کرد: سوالات و شبهات مطرح، با توجه به گستره و محتوای پرسش‌ها به قسمت‌هایی از جمله فلسفه آفرینش غریزه جنسی، محرک‌های جنسی از جمله نگاه، پورن و خیال‌پردازی جنسی، کنترل غریزه، خانواده، تربیت جنسی فرزندان و انحرافات جنسی در موضوعات، ارتباطات نامشروع، خودارضایی، زنا و همجنس‌گرایی تقسیم شده و بنابراین مطالب کتاب به همین ترتیب در شش فصل آماده و تدوین شده است.

وی گفت: این کتاب در نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تهیه و تنظیم شده و عهده‌دار پاسخگویی به بخش کوچکی از این سوالات است که از متن جامعه جوشیده و همه آن‌ها واقعی است. امید که چراغی باشد پیش‌روی طالبان علم و دانایی و جویندگان سعادت و فرزانگی و گام کوچکی در شکل‌گیری صحیح تربیت جنسی آحاد جامعه باشد.

حجت‌الاسلام علیجانی گفت: به امید روزی که تک‌تک فرزندان این مرزوبوم در سایه آموزه‌های ناب دینی به درک صحیح و شناخت کامل از این غریزه و نگرش صحیح و مثبت به آن دست یابند و توانایی لازم برای هدایت و کنترل و استفاده از آن در مسیر رشد و شکوفایی دنیوی و اخروی را به دست آورند تا شاهد شکل‌گیری «تربیت جنسی» از منظر اسلام باشیم.

وی یادآور شد: «پرسمان حیا و مسائل جنسی» هفتمین کتاب از سلسله کتاب‌های پرسمان دینی است که به قلم حجت‌الاسلام ابوالقاسم شهباز از کارشناسان گروه اخلاق و تربیت اسلامی نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی و مؤلف چندین کتاب در حوزه اخلاق و تربیت دینی است که با نگاهی تازه به مسئله تربیت جنسی منتشر شد.

چاپ نخست کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی» در ۱۷۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه به بهای ۴۲،۰۰۰ هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

کد خبر 580471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.