اندیشه و تفکر شهید مطهری باید در نظام آموزشی تدریس شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز لازم است آموزش و پرورش در کنار برنامه‌های خود طرحی را در اردوها ایجاد کنند که دانش‌آموزان در نماز جمعه حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی ظهر امروز (شانزدهم اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه تقوا بعد از ماه مبارک رمضان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: قبل از آنکه به تقوا عمل کنیم، لازم است اهمیت تقوا را در میان آموزه‌های دینی به خوبی درک کنیم.

وی افزود: در بدو همه مراحل تکاملی خلقت، تقوا حرف اول را می‌زند زیرا ملاک رسیدن به تمام کمالات انسانی را این آموزه دینی تعیین می‌کند. همچنین اهمیت تقوای الهی نیز در آیات قرآن و کلام اهل بیت (ع) نیز مشخص است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: طبق روایات در این روزهای بعد از ماه مبارک رمضان، که درهای بهشت بسته و درهای جهنم بازشده، گرچه که هنوز درهای بهشت باز است اما اعمال نادرست بیشتر ثبت می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: اکنون لازم است از این عبادت‌ها و نیایش‌ها و کارهای خیری که در ماه رمضان موفق شدید انجام دهید حفظ و حراست کنید. زیرا گاهی اوقات بی تقوایی باعث می‌شود اعمال خوب نابود شود. همانطوری که اعمال شایسته گناهان را پاک می‌کند، گناه نیز باعث نابودی خوبی‌ها و اعمال شایسته را نابود می‌کند.

وی ادامه داد: در این هفته بعد از ماه مبارک رمضان مسئولیت بزرگ شما حفظ خوبی‌هایی است که از ماه رمضان به دست آورید و مراقب باشید که به گناه آلوده نشوید. کار دشوار ثابت نگه داشتن اعمال شایسته در کارنامه خویش است. بهترین اعمال نزد خداوند آن است که باعث نابودی اعمال خوب ما نشود، زیرا برخی از گناهان قدرت تخریبی بسیار بزرگی دارد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: «امام خمینی (ره) گفتند معلمی شغل انبیاء الهی است.» برهمین اساس معلم جایگاه بسیار بزرگی دارد، در این راستا پیامبر اسلام (ص) گفتند خداوند و تمامی موجودات جهان درود می‌فرستند بر معلمان که وظیفه آموزش و تربیت جامعه را بر عهده دارند.

محمودی ادامه داد: معلمان در خدمات و اعمال شایسته افرادی که تربیت می‌کنند، شریک هستند، بنابراین لازم است معلمان و اساتید جایگاه واقعی خود را در جامعه متوجه شوند. امیدوارم بتوانیم شان این شغل ارزشمند را در جامعه حفظ کنیم و همچنین دولت نیز توجه ویژه ای به وزارت آموزش و پرورش داشته باشد برهمین اساس امیدواریم مسئولان فکر و اندیشه شهید مطهری را در مدارس و آموزش عالی مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: شهید مطهری برای تمامی اقشار جامعه کتاب نوشته است زیرا این شهید عالیقدر دغدغه مند بود و همواره در مقابل شاگردانش متواضع بود. امیدواریم فکر و اندیشه شهید مطهری در خصوص مسائل که مطابق با موازین دین اسلام و بدون گرایش‌های سیاسی است از راه نظام علمی و آموزش و پرورش وارد جامعه خود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز لازم است آموزش و پرورش در کنار برنامه‌های خود طرحی را در اردوها ایجاد کنند که دانش‌آموزان در نماز جمعه حضور پیدا کنند، زیرا نماز جمعه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است که بعد از انقلاب این فریضه دینی با شکوه برگزار می‌شود.

محمودی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود در دیدار با مسئولان فرمودند «ما باید تمام فعالیت‌های مختلف نظام را در منظومه‌ای با هم ببینیم زیرا تک بعدی دیدن این فعالیت، آثار منفی دارد و برای جلوگیری از این آثار باید همه را تبیین کنیم.

کد خبر 573112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.