اکران «موقعیت مهدی» برای فعالان فرهنگ و هنر

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» برای فعال فرهنگ و هنر به‌صورت خصوصی، اکران می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»، به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد، برای فعالان فرهنگ و هنر در تالار ایران فرهنگستان هنر، به‌صورت خصوصی، اکران می‌شود.

مدیرکل امور هنری فرهنگستان هنر درباره اهداف نمایش این فیلم، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگستان هنر شناسایی و معرفی آثار فاخری است که می‌توانند به‌صورت الگو در عرصه هنر کشور معرفی شوند. از همین رو، فرهنگستان هنر به معرفی این نوع از آثار هنری در رشته‌هایی نظیر نمایش، سینما، هنرهای تجسمی همت گماشته است. در سال گذشته نیز، فیلم «خورشید»، به کارگردانی مجید مجیدی، در فرهنگستان هنر به نمایش درآمد.

مسعود ناصری، تصریح کرد: تاکنون، آثار هنری بسیاری در عرصه‌های مختلف، برای تبیین و بازخوانی رشادت‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس، تهیه شده است. نمایش این فیلم هم در آستانه سالروز گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر یادآور سلحشوری‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های رزمندگان ایرانی و به‌نحوی، قدردانی از این رشادت‌ها است.

وی درباره این برنامه یادآور شد: مراسم با حضور کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «موقعیت مهدی» و دیگر اصحاب فرهنگ و هنر، دوم خردادماه جاری، در فرهنگستان هنر، برگزار خواهد شد.

موقعیت مهدی اولین ساخته حجازی‌فر و از فیلم‌های تحسین‌شده چهلمین جشنواره فجر است که در ژانر دفاع مقدس برشی از زندگی یک قهرمان ملی را از زمان ترک مسئولیت شهرداری تا شهادت به دور از تکلف و خیال‌پردازی روایت می‌کند و گوشه‌ای از رشادت رزمندگان در جبهه‌ها را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم با محوریت چهار سال پایانی عمر مهدی باکری، در شش پرده موقعیت‌های مهم زندگی شهید باکری و برادرش شهید حمید باکری را به تصویر می‌کشد.

مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا که منصب شهرداری ارومیه را برای رفتن به جبهه‌ها ترک می‌کند، از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد به رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده است به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد.

کد خبر 577037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.