رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود سرطان کولورکتال کمک می‌کند

نتایج مطالعات انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد که رژیم‌های کم کربوهیدرات موجب کاهش رشد تومور کولورکتال می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم خاص است که مصرف کربوهیدارت در آن بسیار محدود شده و بر پایه پروتئین و چربی است؛ غذاهای مناسب برای این رژیم غذایی شامل تخم‌مرغ، گوشت مرغ و بوقلمون، گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، آجیل‌ها، دانه‌ها، چربی‌های سالم و آووکادو می‌شود.

گروهی از محققان به منظور ارزیابی تأثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر سرطان کولورکتال (روده بزرگ) مطالعه جدیدی روی موش‌ها انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، شش رژیم غذایی با نسبت چربی به کربوهیدرات متفاوت از جمله دو رژیم کتوژنیک با نسبت چربی به کربوهیدرات ۹۰ درصد طراحی کردند.

پس از شروع رژیم‌های غذایی محققان سرطان کولورکتال را از طریق روش‌های شیمیایی استاندارد در موش‌ها ایجاد کردند سپس متوجه شدند که یک مولکول تولید شده در رژیم‌های غذایی کتوژنیک رشد تومور را سرکوب می‌کند. آن‌ها دریافتند موش‌هایی که از رژیم‌های غذایی کتوژنیک استفاده می‌کردند برای مدت طولانی‌تری زنده ماندند. در این مطالعه، قطع رژیم کتوژنیک باعث رشد مجدد تومور شد.

پیروی کردن از رژیم غذایی کتوژنیک رشد تومور کلورکتال را سرکوب می‌کند؛ به طوری که این نوع رژیم غذایی مولکول بتا هیدروکسی بوتیرات (BHB) را آزاد می‌کند که با سلول‌های روده برای کاهش و جلوگیری از رشد تومور در تعامل است.

کد خبر 576961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.