برگزاری اولین مرحله از طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری مرحله اول هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم خبر داد. 

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان دارالقرآن‌الکریم، محمد رمضانی‌فرد گفت: مرحله اول آزمون هفدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه _بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ در تهران، به صورت متمرکز و در دانشگاه امیرکبیر و در سایر استان‌ها بر اساس حوزه امتحانی مشخص شده در کارت آزمون، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه منبع این مرحله از آزمون، ترجمه‌های رایج قرآن کریم است، اضافه کرد: زمان دریافت کارت آزمون تا پنجشنبه _بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه_ خواهد بود و از حافظان درخواست داریم تا زمان دریافت کارت آزمون خود را به ساعت و روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن‌الکریم ضمن تأکید بر مطالعه آیین‌نامه طرح ارزیابی گفت: حافظان قرآن لازم است، آئین‌نامه را به دقت مطالعه کنند تا در فرایند دوره با مشکل روبرو نشده و مطلع باشند که در چه مواردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

امسال بیش از ۱۰ هزار نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد این افراد در استان تهران، ۱۳۵۰ نفر در مقاطع مختلف هستند.

آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بالاترین آزمون‌های حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار می‌شود و شامل آزمون‌های بخش ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل قرآن کریم و با درجات یک تا پنج و هم‌ترازی با مدارک دیپلم تا دکترا است. این مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

این آزمون برای کسانی که تا درجه سه یعنی حافظ کل قرآن کریم باشند در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و حافظان در صورت قبولی در بخش کتبی، در آزمون شفاهی شرکت کرده و مواردی همچون تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار می‌شود.

اولین مرحله از شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردیبهشت سال گذشته در سراسر کشور برگزار شد که بیش از هشت هزار حافظ قرآن در آن ثبت‌نام کرده بودند. از این تعداد ۲۲۶۷ نفر در رشته ۱۰ جز، ۱۰۹۵ در رشته ۲۰ جز و ۴۷۳۴ نفر در رشته حفظ کل قرآن داوطلب شرکت در آزمون بودند که ۵۴۲۱ نفر را خواهران و ۲۶۷۵ را برادران تشکیل می‌دادند.

کد خبر 573552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.