اجرای برنامه‌ قرآنی در ۱۳۰۰ شهر و ۹۲ هزار روستا

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از آمادگی برای همکاری با سازمان دارالقرآن در اجرای برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد در آئین افتتاحیه اولین «جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور» بابیان اینکه سازمان شهرداری‌ها در تمام استان‌های کشور حضوری فعال دارد، اظهار کرد: این سازمان با توجه به دارا بودن ۱۳۰۰ شهر و ۹۲ هزار روستا نقش مؤثری در اداره شهرها و روستاها دارد ویکی از دغدغه‌های همیشگی من، توجه به موضوعات معنوی و قرآنی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی ادامه داد: وظیفه شهرداری‌ها فقط کارهای زیربنایی و ایجاد زیرساخت‌های شهری و روستایی نیست بلکه توسعه اقدامات فرهنگی و ایجاد فضاهای معنوی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد و ما نیز خوشحالیم که سازمان دارالقرآن اجرای برنامه‌های مشترک قرآنی با سازمان شهرداری‌ها را در دستور کار خویش قرار داده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به آغاز کار «جشنواره قرآن و عترت خانواده «که توسط مدیریت شهری و روستایی برگزار می‌شود، یادآور شد: این امر شروع خوبی است و امیدوارم تفاهم‌نامه منعقدشده با سازمان دارالقرآن کریم تنها یک تفاهم‌نامه صرف نباشد و تمام بندهای آن اجرا شوند و قول مساعد می‌دهم تمام نیروهای ما در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خدمت این تفاهم‌نامه خواهند بود.

وی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نهادی عمومی، مستقل و غیردولتی محسوب می‌شود لذا می‌تواند تصمیمات خوبی همچون موضوعات قرآنی را به‌سرعت اجرا کند و امیدوارم که دوستان ما در سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن از این بستر مناسب اجرایی و خدماتی به‌ویژه در عرصه قرآن به بهترین شکل استفاده کنند.

جمالی نژاد، مجموعه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها را خادمین قرآن عنوان کرد و از آمادگی همکاری با سازمان دارالقرآن در اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای فرهنگ‌سازی قرآنی در سطح کشور خبر داد.

سازمان تبلیغات اسلامی آماده هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی با سازمان شهرداری‌ها

در ادامه «حجت‌الاسلام اخوان صباغ» رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه قرآنی که سال گذشته در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بین «سازمان تبلیغات اسلامی»؛ «سازمان دارالقرآن الکریم»، «سازمان امور اجتماعی وزارت کشور» و «سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» منعقد شد، سازمان دارالقرآن در سال ۹۹ اجرای دستورالعمل‌های این تفاهم‌نامه را در سراسر کشور آغاز کرد و خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی آماده هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی با سازمان شهرداری‌ها است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که ظرفیت‌های خوبی از سوی دارالقرآن و سازمان شهرداری‌ها برای فعالیت‌های دینی و قرآنی وجود دارد که مصداق آن همین مراسم افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: تقویت فضاهای فرهنگی و خانه‌های قرآنی در دستور کار سازمان دارالقرآن قرارگرفته است و این ظرفیت‌ها را به‌ویژه در سال ۱۴۰۰ افزایش‌خواهیم داد تا بندبند این تفاهم‌نامه اجرا شود.

وی از آمادگی کامل سازمان تبلیغات اسلامی برای پشتیبانی از تمامی فعالیت‌های تبلیغی و قرآنی در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد و تأکید کرد: باید این هم‌افزایی‌ها را به فال نیک بگیریم.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته این سازمان با سازمان بسیج سازندگی با موضوع ریشه‌کنی فضای بی‌سوادی قرآنی در کشور منعقد کرده بود، گفت: امیدواریم با افزایش فعالیت‌های قرآنی بتوانیم توصیه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری را در مورد تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور محقق سازیم.

وی با اشاره به جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی و فعالیت‌های دیگر قرآنی در سطح کشور تصریح کرد: امیدواریم این نوع حرکت‌های قرآنی گام بزرگی در توسعه فعالیت‌های قرآنی و معنوی در اقصی نقاط کشور محسوب شود و الگویی برای توسعه در فضاهای بین‌المللی شمرده شود و سازمان شهرداری‌ها بتواند از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات و سازمان دارالقرآن به نحو احسن بهره‌مند شود.

منبع: مهر

کد خبر 489900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.