کار برای قرآن باید هنرمندانه و جذاب باشد

فرماندار اصفهان گفت: کار در عرصه قرآن و عترت باید جذاب، هنرمندانه و همراه با خلوص باشد تا اثرگذاری آن هم بیشتر نمایان شود.

محمدعلی احمدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری، اظهار کرد: برخی صاحب نظران معتقدند یکی از دلایل مهجور بودن نسبی قرآن در جامعه امروز، ناکارآمد بودن یا کافی نبودن سبک‌های آموزش و ترویج کلام وحی است.

به گفته وی، همین امر می‌طلبد برای تروج و اشاعه علوم و معارف قرآنی به کارهای بروز و هنرمندانه روی بیاوریم و در همین مسیر از ظرفیت جامعه جوان و نوجوان به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم.

فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی در خانواده‌ها، افزود: همه شئون زندگی و کار ما باید با قرآن و اهل بیت همراه و هماهنگ باشد تا شاهد یک جامعه قرآنی فعال، پویا و با نشاط معنوی باشیم.

به گفته احمدی، این دست کارهای بنیادین و هنرمندانه از آموزش و پرورش باید آغاز شود تا نسل به نسل مترقی تر و پویاتر شود.

وی خاطر نشان کرد: برپایی این دست نمایشگاه ها در سطح استانی، کشوری و منطقه ای اقدام شایسته ای است که نشان می دهد مردم مسمان ما مردمانی‌اند که دوستدار اهل بیت و معارف الهی هستند.

این مسوول به بروز و ظهور آثار توجه به مفاهیم و ارزش های قرآن در جامه اشاره کرد و گفت: این اثربخشی به نوعی یک معروف بزرگ و مقبول است که تقویت و ترویج آن جلوی بسیاری از منکرات و زشتی ها را می گیرد و این در ماه رمضن بیشتر محسوس و ملموس است.

احمدی تصریح کرد: امروز همان طوری که پدر و مدر برای کلاس زبان یا خریدن امکانات برای فرزندانشان وقت و سرمایه می گذارند باید برای معرفت و بصیرت بچه ها هم مایه بگذارند و روی آنها کار کنند.

فرماندار اصفهان اظهارکرد: قصه‌های فراوانی از انبیاء، اقوام و اتفاقات گذشته در این کتاب الهی آمده که می‌تواند زمینه خلق یک اثر هنری یا دست مایه تولید یک فیلم بلند سینمایی باشد و تا سال های سال اثرگذار واقع شود.

این مسوول تاکید کرد: همه اینها در کنار تربیت اسلامی نسل جوان و نوجوان جامعه قرآنی را شکل می دهد و عمل به آن آسیب‌های امروز را هم به حداقل ممکن می‌رساند.

علاقه‌مندان به بازدید از هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ روزهای پنجم تا دهم اردیبهشت‌، به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.

کد خبر 571784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.