سال آینده در نمایشگاه قرآن از فناوری متاورس استفاده خواهیم کرد

مدیر کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار امیدواری کرد: در نمایشگاه سال آینده از فناوری متاورس استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامین شفیعی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کمیته فناوری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اعلام این مطلب گفت: برپایی نمایشگاه مجازی قرآن یکی از اهداف این کمیته است. چون برخی افراد با توجه به محدودیت‌های کرونایی نمی‌توانند در نمایشگاه حاضر شوند و یا به دلیل دوری از تهران یا حتی ساکنان خارج از کشور علاقه‌مند به اطلاع یافتن از برنامه‌های نمایشگاه قرآن هستند.

به گفته وی، در این رابطه دو کار انجام شده که یکی راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی و پخش آنلاین از ساعت ۱۸ تا ۱۲ توسط شش دوربین است و کارهای مهم نمایشگاه فیلم‌برداری می‌شود که یکی از دوربین بالابر است که در سطح شبستان می‌چرخد. این تلویزیون همانند صداوسیما دارای اتاق فرمان، فیلم‌بردار، کارگردان و منشی صحنه است که در بستر آپارات کار می‌کند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این کمیته را برپایی تور مجازی ۳۶۰ درجه دانست تا بازدیدکننده با ورود در این برنامه احساس کند در نمایشگاه حضور دارد و افزود: ما به همه مدیران کمیته‌ها اعلام کردیم که برنامه‌ها و همایش‌های مهم خود را به ما اعلام کنند تا همایش‌های آن‌ها را پوشش دهیم. مانند مصاحبه باشخصیت‌ها در اتاق شیشه‌ای نمایشگاه که با مجری صداوسیما برنامه‌ها اجرا می‌شود. ما تلاش کردیم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا علاقه‌مندان بتوانند با اینترنت کم‌سرعت نیز از آن استفاده کنند.

مدیر کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اضافه کرد: در سال گذشته بحث فروش را در نمایشگاه مجازی داشتیم اما امسال فروش به‌صورت مجازی را نداریم. فعالیت‌های تمام کمیته‌ها در این سایت بارگذاری شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از فعالیت‌های نمایشگاه آگاهی پیدا کنند. ما به کمیته‌ها اعلام کردیم که نمایشگاه مجازی تکمیل‌کننده نمایشگاه حقیقی است و در همین رابطه از تمام کمیته‌ها خواسته‌ایم تا همه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را به ما اعلام کنند که برخی از کمیته‌ها حتی تصاویر نشست‌ها و برنامه‌های خود را ارسال می‌کنند.

شفیعی همچنین با اشاره به خدمات ارائه‌شده از سوی این کمیته گفت: موضوع فناوری مربوط به زیرساخت شبکه و سیستم‌هایی است که نیاز به نصب و پرینت و همچنین اینترنت دارد. وایرلس را نیز برای روابط عمومی در نظر گرفتیم و به‌صورت کابلی نیز خط دادیم که خبرنگاران به‌صورت ویژه بتوانند اخبار خود را از مصلی ارسال کنند.

به گزارش ایمنا، مفهوم «متاورس» یا «فراجهان» به‌عنوان ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی مطرح شده است و مبدعان آن با ایجاد فناوری‌های مختلف و نوین در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در تلاش هستند تا انسان را با تمام حواس پنجگانه‌اش از دنیای واقعی به فضای مجازی بکشانند.

کد خبر 570540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.