مدیران نمایشگاه مجازی قرآن مشخص شدند

مدیران نمایشگاه مجازی قرآن از سوی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شدند. این نمایشگاه روز ۱۱ اردیبهشت و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز می کند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه مجازی قرآن کریم با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران از ۱۱ اردیبهشت مصادف با هجدهم ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ روز در فضای مجازی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب‌های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب‌های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است.

بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می‌کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده و در سبد خرید قرار می‌دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است.

طی احکامی از سوی عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی خدمتکار به سمت معاون اجرایی نمایشگاه، حسین صفری مدیر فروش، جواد نصیری مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی، حجت الاسلام حسین سلیمانی مدیر محتوایی و سید یاسر ساجدی مدیر فناوری اطلاعات معرفی شدند.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا سال ۹۸ بیست و هفت دوره توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد که از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه برگزار نشد و امسال به صورت مجازی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

شیوع و همه گیری بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای جهان باعث شده که برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ و به ویژه بین المللی از حالت فیزیکی به فضای مجازی تغییر کند. هرچند برگزاری بسیاری از رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری بین المللی نیز بعضاً لغو و برگزاری آنها به آینده موکول شده است.

آنچه حائز اهمیت است اینکه امروز در شرایط موجود همه گیری کرونا، استفاده و حضور در فضای مجازی فرصتی را فراهم کرده تا مخاطبان ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عمل به خانه ماندن بتوانند از این فضا به نحو احسن استفاده کنند.

استقبال چشمگیر مخاطبان از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، برخی جشنواره‌های بین المللی فرهنگی و هنری فجر و… در کشور نشان داد که برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری چه به صورت حضوری و مجازی، مخاطبان و علاقه مندان خود را دارد؛ هرگز تعطیل بردار نیستند و فضای مجازی می‌تواند جایگزین خوبی برای پویایی آنها باشد.

کد خبر 489668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.