تفاوت لایحه رتبه‌بندی تصویب شده با لایحه سابق/اجرای سند تحول بنیادین در مدارس

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در مدرسه هم انجام می‌شود و احتمالاً حدود پنج تا ۱۰درصد مدارس در دستور کار قرار می‌گیرد. هدف از لایحه رتبه‌بندی معلمان، ارتقای نظام تربیتی کشور است. این لایحه در این دولت با حمایت شورای نگهبان به تصویب رسید و با لایحه قبل بسیار متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «یوسف نوری» در خصوص اجرای سند تحول بنیادین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال ۱۳۹۰ تصویب شد که تحول بنیادین اجرا شود اما به علت اختلاف آرا در پیاده‌سازی به مدرسه نرسید و ظهور آن در مدرسه دیده نمی‌شود. رهبر معظم انقلاب در شهریورماه ۱۳۹۹ فرمودند برنامه شاخص اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین ترسیم، تدوین یا اجرا شود.

وی افزود: پس از آسیب‌شناسی در جلسات مختلف این نتیجه حاصل شد که اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در مدرسه هم انجام شود؛ به این معنی که تعدادی مناطق آموزشی انتخاب شوند و این سند براساس فرایندی صحیح و نظام‌مند در آن مناطق پیاده‌سازی شود و احتمالاً حدود پنج تا ۱۰ درصد مدارس در دستور کار قرار داده می‌شوند و این فرایند از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

تقسیم‌بندی کلی در راستای حل مشکلات استان اصفهان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای حل کردن مشکلات استان اصفهان، ادامه داد: دولت به خصوص شخص رئیس‌جمهور، توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و توجه به این مشکلات در همه مسئولان استان اصفهان به خصوص استاندار اصفهان که رئیس شورای آموزش و پرورش است، نیز مضاعف بوده و به نظر می‌رسد اقدامات مورد نظر برای شروع ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: انجام بخشی از این اقدامات بر عهده آموزش و پرورش است، بخشی با کمک خیران و بخشی نیز در سفرهای استانی انجام می‌شود؛ درحال‌حاضر تقسیم‌بندی کلی انجام شده است و این برنامه روی کاغذ خواهد آمد.

اقدامات مدنظر در راستای رفع مشکل نیروی انسانی

نوری با اشاره به اقدامات مدنظر در راستای رفع مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: بخشی از نیروی انسانی از طریق ۳۴ هزار سهمیه استخدامی و بخش دیگری از محل تعیین تکلیفی‌ها تأمین خواهد شد. بخش دیگری نیز با روش‌ها و پرداخت‌های ماهیانه حق‌التدریس شاغلان و بازنشستگان انجام خواهد شد و در صورت عملی شدن این موضوع این افراد انگیزه بیشتری برای حضور در عرصه دارند.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیز از سال‌های آینده انجام خواهد شد، گفت: تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز در عرصه حضور پیدا می‌کنند. به طور کلی از اسفندماه سال گذشته تاکنون بخشی از نیروی انسانی ترمیم شده اما هنوز به کفایت نرسیده است و به یاری خدا در اقدامات سال‌های بعد صورت خواهد گرفت.

تفاوت لایحه رتبه‌بندی تصویب شده با لایحه رتبه‌بندی سابق

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۰ سال است که لایحه رتبه‌بندی معلمان با کش و قوس‌های فراوانی همراه بوده است، افزود: این لایحه در این دولت و مجلس با حمایت شورای نگهبان به تصویب رسید، این لایحه با لایحه قبل بسیار متفاوت بوده و این شروع بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه هدف این قانون و لایحه تصویب شده در راستای ارتقای نظام تربیتی کشور است، خاطرنشان کرد: این طرح از سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۰ آغاز شده است و برای معلمان ایجاد انگیزه خواهد کرد. درحال‌حاضر آئین‌نامه این طرح به دولت ارسال شده است و نتیجه آن را مردم و معلمان پس از بررسی در کمیسیون و هیئت دولت خواهند دید.

کد خبر 568395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.