جایزه کتاب دفاع مقدس، بین‌المللی می‌شود

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فراگیر شدن فرهنگ مقاومت اسلامی در منطقه و جهان گفت: بخش‌های بین‌الملل و کتاب‌های دیجیتال در بیستمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس اضافه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس بایرامی درباره برنامه‌های در دست اقدام سازمان سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: هرچه به بستر فعالیت‌های این جشنواره نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تمام جریان مقاومتی که در کشورهای خاورمیانه و حتی سایر کشورهای درگیر با استکبار و تروریسم بین‌المللی شکل گرفته است، برگرفته از فرهنگ مقاومت دفاع مقدس ایران است و امروز شاهدیم که مدافعان جبهه اسلامی در کشورهایی مانند سوریه و لبنان با الگوپذیری از همین فرهنگ و ادبیات است که در مقابل جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

وی هدف این مجموعه را جهانی‌شدن فرهنگ دفاع مقدس و تکمیل رسالت خود در تبیین این ارزش ملی و میهنی برشمرد و افزود: قصد داریم در بیستمین دوره برگزاری جایزه کتاب دفاع مقدس بخش بین‌الملل را ایجاد کنیم و امکان مشارکت نویسندگان سایر کشورها به ویژه بخش مقاومت اسلامی در این رویداد مهم را فراهم کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: تجربه برگزاری دوره‌های قبل و همچنین تعداد بسیاری از نویسندگان فعال در این حوزه، رایزن‌های فرهنگی و حتی سفیران جمهوری اسلامی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی حاضر شده بودند و پیشنهادات آن‌ها نشان داد که این رویداد نباید محدود به چارچوب جغرافیای جمهوری اسلامی باشد و ظرفیت بین‌المللی شدن در آثار رسیده به این جشنواره وجود دارد.

بایرامی با بیان اینکه فراخوان شرکت در دوره بیستم به‌زودی اعلام می‌شود، تصریح کرد: تلاش داریم در این دوره از همه ظرفیت‌های نظام و سازمان‌های مرتبط مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت امور خارجه، بخش برون‌مرزی سازمان صداوسیما و حتی رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در دیگر کشورها برای اطلاع‌رسانی و برگزاری هر چه بهتر این دوره استفاده کنیم.

وی ادامه داد: لبنان به‌عنوان کشوری که مهد فرهنگ مقاومت اسلامی است، حضور پررنگ‌تری در این برنامه خواهد داشت و نویسندگان کشورهای سوریه، عراق، ترکیه و دیگر همسایگان نیز که قبل از شیوع بیماری کرونا در نمایشگاه‌های بین‌المللی با فعالیت‌های این سازمان آشنا شده بودند نیز اشتیاق خود را برای حضور و مشارکت در این رویداد نشان داده‌اند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: فعالیت حوزه کتاب در بخش کتاب‌های دیجیتال و صوتی چشمگیر است و برخی مخاطبانِ آثار دفاع مقدس نیز به این آثار توجه بیش‌تری دارند، بنابراین ورود آثار دیجیتال را به‌عنوان تحول جدی در دوره بیستم قرار خواهیم داد.

بایرامی همچنین از مشارکت و حضور جدی این سازمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۲۸۱ عنوان کتاب در این مجموعه تولید شد که علاوه بر آن با ظرفیت بالای هفت هزار عنوان کتاب از زمان تشکیل این سازمان روبه‌رو هستیم و این حجم آثار، شرایط حضور پرقدرت در این نمایشگاه را فراهم می‌کند.

کد خبر 566147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.