برگزاری اولین کنگره ناشران دفاع مقدس در خردادماه

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس از برگزاری اولین کنگره ناشران فعال در این حوزه هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در خردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم مخدومی درباره برپایی این کنگره اظهار کرد: این برنامه با هدف هم‌اندیشی ناشران حوزه دفاع مقدس و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به آن‌ها برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: قرار است در این کنگره علاوه بر نشستن پای درد دل ناشران دفاع مقدس، چشم‌اندازهای آتی این مجمع مورد بررسی قرار گرفته و ترسیم شود.

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس ادامه داد: تشکیل کمیسیون‌های موردنیاز و مرتبط و راهکارهای برون رفت از مشکلات ناشران دفاع مقدس را نیز شناسایی و در این کنگره ارزیابی و واکاوی خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مجمع در ماه‌های اخیر اظهار کرد: از جمله این فعالیت‌ها، برنامه نمایش و فروش کتاب در یک استان با عنوان «به یاد من باش» بود که برای نخستین‌بار در استان تهران به‌صورت نمایشگاه‌های کوچک محلی اجرا شد و جزو برنامه‌های پرطرفدار در حوزه ادبیات دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مخدومی درباره چگونگی اجرای این طرح توضیح داد: در این طرح کتاب‌هایی را از ناشران فعال در حوزه دفاع مقدس دریافت کردیم و در یک برنامه جامع مقرر شد از هفته دفاع مقدس تا دهه فجر انقلاب در نقاط مختلف استان تهران مانند بوستان‌ها، مساجد، مترو، مدارس و دانشگاه‌ها نمایشگاه کتاب برگزار کنیم که این نتایج بسیار خوبی هم گرفتیم.

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس ادامه داد: حدود ۸۰۰ هزار نسخه کتاب در زمان اجرای طرح از ناشران دریافت شد و با توجه به اینکه فقط یک استان برای اجرای این طرح انتخاب شده بود، کتاب‌ها به‌طور گسترده در این نمایشگاه‌ها به فروش رسید،

مخدومی درباره دلیل برگزاری این برنامه به‌صورت نمایشگاه‌های کوچک محلی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های آن، امکان برگزاری یک نمایشگاه بزرگ و جامع وجودنداشت که همه افراد بتوانند در آن جمع شوند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم با توجه به ظرفیت جمعیتی و فرهنگی هر منطقه و سازمان تعداد نمایشگاه و حتی محتوای کتب ارائه شده تقسیم‌بندی شد.

کد خبر 566358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.