آیا ویتامین C بیماری کووید-۱۹ را درمان می‌کند؟

با وجود اینکه ویتامین C برای بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ مفید است، اما مصرف آن یک روش درمانی برای این بیماری محسوب نمی‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمار ارائه شده نشان می‌دهد که استفاده از ویتامین C از زمان آغاز شیوع بیماری کووید -۱۹ تاکنون بسیار افزایش یافته است؛ زیرا به نظر می‌رسد که مصرف این نوع ویتامین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد کمک شایانی می‌کند. در ادامه به بررسی موضوعاتی در مورد مصرف ویتامین C و مواد غذایی سرشار از این نوع ویتامین می‌پردازیم:

میزان مناسب مصرف ویتامین C در روز چقدر است؟

به گفته متخصصان، زنان بزرگسال باید روزانه ۷۵ میلی‌گرم ویتامین C مصرف کنند، در حالی که مردان بزرگسال لازم است روزانه ۹۰ میلی‌گرم از این ویتامین را دریافت کنند. با وجود اینکه به نظر می‌رسد مصرف بیش از حد از ویتامین C باعث بروز مشکل خاصی نمی‌شود، اما مگادوز مکمل‌های ویتامین C ممکن است خطر ابتلاء به اسهال و حالت تهوع را افزایش دهد. حداکثر میزان مصرف ویتامین C در هر روز دو هزار میلی‌گرم است، اما افراد مبتلا به بیماری مزمن کبد، نقرس یا بیماری کلیوی نباید بیش از هزار میلی‌گرم از این ویتامین را در روز دریافت کنند.

چه مواد غذایی سرشار از ویتامین C است؟

تصور بر این است که مرکبات مانند لیمو و پرتقال بزرگ‌ترین منابع ویتامین C هستند، اما میزان ویتامین C موجود در فلفل دلمه‌ای بیشتر از پرتقال است. هر ۱۰۰ گرم فلفل دلمه‌ای زرد حاوی ۱۵۹.۶۱ میلی‌گرم ویتامین C است، در هر ۱۰۰ گرم فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز نیز به ترتیب ۱۲۱.۳۶ و ۱۶.۵۲ میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد. آلو، گیلاس و جعفری نیز ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارند.

آیا ویتامین C بیماری کووید -۱۹ را درمان می‌کند؟

ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان است که دارای خواص ضد التهابی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن افراد کمک می‌کند. با وجود این که ویتامین C برای بیماران مبتلا به بیماری کووید -۱۹ مفید است، اما مصرف آن یک روش درمانی برای این بیماری محسوب نمی‌شود. متخصصان اعلام کرده‌اند که مصرف منظم ویتامین C از بدن در برابر حملات ویروسی محافظت می‌کند، اما به طور کامل مانع بروز بیماری‌ها نمی‌شود. اگرچه ویتامین C شدت بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی را کاهش می‌دهد، اما هیچ شواهدی مبنی بر این که باعث درمان بیماری کووید -۱۹ می‌شود، در دسترس نیست.

آیا ویتامین C به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند؟

ویتامین C نه تنها باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود، بلکه به رشد سلولی کمک می‌کند، سلامت پوست را حفظ می‌کند و سرعت بهبود زخم را افزایش می‌دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این نوع ویتامین خطر بروز بیماری نقرس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و به تقویت حافظه در سنین بالا نیز کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 562946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.