راهکار کاهش دردهای عضلانی در حین خانه‌تکانی

نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: افرادی که سابقه دردهای عضلانی-اسکلتی دارند، باید در هنگام خانه‌تکانی مراقب باشند تا فشار به آن منطقه محدود شود. در حین خانه‌تکانی، تمرینات کششی و تقویت عضلانی فراموش نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لاله حاکمی با بیان اینکه آمادگی بدنی هر فرد نسبت‌به فرد دیگر متفاوت است و هرگز نباید خود را با دیگری سنجید، اظهار کرد: افرادی که سابقه دردهای عضلانی_اسکلتی دارند و همواره از ناحیه کمر، مچ دست، آرنج، زانو، شانه یا به اصطلاح شانه یخ زده، احساس ناراحتی و درد می‌کنند باید در هنگام خانه‌تکانی مراقب باشند تا فشار به آن منطقه را محدود کنند.

وی افزود: به کسانی که کمردرد دارند، انجام حرکات تقویت عضلات کمر پیشنهاد می‌شود یعنی به حالت درازکش، زانوها را به داخل شکم جمع و سعی کنند با تمرکز بر عضلات شکم و کمر، ستون فقرات را به زمین بچسبانند و تا شماره ۱۰ بشمارند و سپس زانو را رها کنند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی خطاب به افرادی که دارای مشکلات و درد زانو هستند اما خانه‌تکانی پیش رو دارند، گفت: این افراد می‌توانند با نشستن روی صندلی، سعی کنند عضلات چهارسر ران را منقبض و زانو را صاف کنند. با این حرکت، درد زانو تسکین می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه بانوان در هنگام جابه‌جایی وسایل، نباید کمر را خم کنند بلکه بنشینند و سپس بار را بلند کنند، خاطرنشان کرد: باید مراقبت کنند تا شانه‌ها بار سنگین به مدت زیاد را تحمل نکنند.

حاکمی اضافه کرد: افراد قبل از شروع کار، در کنار صرف صبحانه کافی، حرکات کششی انجام دهند تا عضلات به اصطلاح باز شود و برای شروع کار آماده شوند. همچنین مصرف آب در حین کار را فراموش نکنند.

وی با اشاره به دوچندان شدن استفاده شوینده‌ها در این روزها، تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه شوینده‌ها منجربه اختلال و مشکلات تنفسی و ایجاد عارضه‌های پوستی می‌شود و بهتر است در راستای پیشگیری از هرگونه عارضه، علاوه بر استفاده کمتر از آن‌ها از مخلوط کردن چند شوینده با یکدیگر پرهیز شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه خانه‌تکانی می‌تواند یک فعالیت فیزیکی محسوب شود، افزود: این فعالیت باید در حدی باشد که ایجاد درد نکند؛ زیرا درد نشان از آسیب رساندن به یکی از بافت‌های بدن است، همچنین در حین خانه‌تکانی، تمرینات کششی و تقویت عضلانی فراموش نشود.

به گزارش ایمنا، افراد با سابقه دردهای عضلانی اگر به نظافت، جابه‌جایی و تغییر دکوراسیون بپردازند در اثر وارد شدن فشار، مجدد درگیر درد می‌شوند. افراد باید بدانند برای انجام کار چه میزان فشار را می‌توانند تحمل کنند تا حین جابه‌جایی اجسام به مفصل‌ها و ستون فقرات آسیب نرسانند.

افراد برای کمتر کردن درد باید بر دلایل ایجاد کمردرد متمرکز شوند، قبل از اقدام به خانه‌تکانی تحرک داشته باشند و قدرت بدنی خود را افزایش دهند، به وضعیت نشستن خود توجه کنند، کاملاً صاف بایستند و خواب خوب شبانه را از دست ندهند.

کد خبر 559785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.