مسجد نقشه‌های دشمنان را در جنگ نرم نقش بر آب کرد

فرماندار ویژه کاشان گفت: هر زمانی که نقش محلات کمرنگ شد تهاجم فرهنگی در کشور جولان داد اما مردم و مسئولان هوشیار به سرعت با مسجدمحوری این توطئه را نقش بر آب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد شریف زارعی در شورای تحقق محلات اسلامی با محوریت مساجد شهرستان کاشان اظهار کرد: هر زمانی که نقش محلات کمرنگ شد تهاجم فرهنگی در کشور جولان داد ولی مردم و مسئولان هوشیار به سرعت محلات و مردم متوجه این آسیب شدند و مسجدمحوری را راه انداختند و ضریب نفوذ تفکر اسلامی در جامعه را پررنگ کردند.

فرماندار ویژه کاشان افزود: توان دولت با توجه به تحریم‌ها و مشکلات کم شده است، حرکت مردم یکی از برکات انقلابی است که ما به آن تکیه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه در کاشان به کمک بسیجیان و مسئولین اتفاق افتاده، آغازگر یک انقلاب و حرکت عظیم است که از این شهر شروع شده است و این منطقه بزرگ فرهنگی مبتکر حرکت زیبای مسجدمحوری است.

به گفته وی مساجد صرفاً سازه‌هایی کالبدی نیستند، روح و معنویت جاری در مساجد عمده‌ترین دلیل اهمیت آن‌ها است، اما امروز کمتر می‌توانیم مساجد را در جایگاهی متصور شویم که بتواند نقش مهم و کلیدی در رویدادهای محله، شهر و استان و حتی یک کشور داشته باشد، هرچند که هنوز هم مواردی وجود دارند که مسجد محور اصلی محلات است.

زارعی افزود: رویکرد محله‌محوری با تکیه بر مساجد از شعارهای محبوب بسیاری از مسئولان از گذشته تاکنون بوده است، امروز در شهرستان کاشان شاهد رونق دوباره مساجد هستیم؛ این مهم به مردم واگذار شده و دخالت‌های همیشگی دولت‌ها و نگاه متولی‌گرانه دولتی از مساجد حذف شده است.

کد خبر 557502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.